//
کدخبر: ۱۳۴۰۲۷ //

شلیک موشک بالستیک یمن به سمت مواضع شبه‌نظامیان در جنوب عربستان

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله از شلیک یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» به محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جازان واقع در جنوب عربستان خبر داد.

شلیک موشک بالستیک یمن به سمت مواضع شبه‌نظامیان در جنوب عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 نیروهای ارتش یمن و انصارالله در پاسخ به ادامه حملات ائتلاف سعودی، یکشنبه شب یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت پایگاه «منافقان» وابسته به ائتلاف سعودی در منطقه «الخوبه» در جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

منابع یمنی گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از این حمله موشکی منتشر نکرده‌اند.

یگان ارتش یمن و انصارالله دیروز (شنبه) هم یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت پایگاه‌های شبه نظامیان در منطقه «الاجاشر» در نجران شلیک کرد.

نیروهای موشکی مبارزان یمنی روز پنجشنبه گذشته نیز دو موشک «زلزال-۲» را به سمت پایگاه‌های ارتش سعودی در الخوبه واقع در جازان شلیک کردند که در پی آن تعدادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال 1394 آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته، از ابتدای سال 2018 افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. بنابر وعده رئیس سابق و کنونی شورای عالی سیاسی یمن، این سال، سال موشک‌های بالستیک یمن است.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کرد، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال ۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان