//
کدخبر: ۱۳۳۲۱۶ //

آمریکا قصد برگزاری رزمایشی بزرگ در دریای چین جنوبی دارد

فرماندهی اقیانوسیه متعلق به نیروی دریایی آمریکا در پی نزدیک شدن ناوشکن چینی به یک ناوشکن آمریکایی در دریای چین جنوبی، از تصمیم خود برای برگزاری یک رزمایش بزرگ در این دریا تا پیش از پایان سال جاری میلادی خبر داد.

 آمریکا قصد برگزاری رزمایشی بزرگ در دریای چین جنوبی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامهای نظامی به سی ان ان گفتند که نیروی دریایی آمریکا می‌خواهد در ماه نوامبر کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی را به دریای چین جنوبی از جمله به نزدیکی جزایر مورد ادعای چین در این دریا اعزام کند تا به پکن پیامی را بفرستد.

پیش از این آمریکا اعلام کرد روز یکشنبه یک کشتی جنگی چینی در اقدامی "غیرحرفه‌ای و غیرمطمئن" به شدت به یک ناوشکن آمریکایی در آب‌های دریای چین جنوبی نزدیک شد و این ناوشکن آمریکایی را وادار به تغییر مسیر کرد.

در جریان این رخداد ناوشکن لویانگ چین به ناوشکن دیکیتر آمریکا در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرمطمئن در نزدیکی صخره‌های گاون در دریای چین جنوبی نزدیک شد.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در هشداری به چین گفت، آمریکا از آنچه که تهدیدهای چین و تلاشهای این کشور برای ارعاب در دریای چین جنوبی تلقی می کند عقب نشینی نخواهد کرد.

او اظهار کرد: به رغم چنین اذیت و آزارهای غیر محتاطانه‌ای، نیروی دریایی آمریکا همچنان به پروازها، کشتی رانی‌ها و عملیاتها در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهند و منافع ملی‌اش بطلبد ادامه خواهد داد. ما مرعوب نشده و کنار نمی کشیم.

یک مفسر دیپلماتیک به روزنامه ساوث چاینا مورنینگ هرالد گفت، آمریکا در حال تشدید رویارویی از طریق گسترش عملیاتهای دریایی‌اش در منطقه از جمله با شامل کردن تنگه تایوان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۲۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان