//
کدخبر: ۱۳۲۸۱۵ //

صدر اعظم اتریش: صلح در اروپا در دراز مدت تنها با روسیه وجود خواهد داشت

صدر اعظم اتریش در آستانه سفر به سن پترزبورگ به منظور رایزنی با پوتین از مذاکرات با روسیه حمایت کرده و گفت: در دراز مدت تنها با روسیه صلح در اروپا وجود خواهد داشت.

به گزارش فرتاک نیوز،

سباستین کورس صدر اعظم اتریش که قرار است امشب در سن پترزبورگ روسیه با "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور این کشور دیدار کند در سخنانی از این دیدار در برابر انتقادهایی که به آن وارد شده است دفاع کرده و گفت: گفتگو با روسیه مهم است. در دراز مدت تنها با روسیه صلح در اروپا وجود خواهد داشت. وی در آینده هم به دنبال ارتباط با روسیه خواهد بود.

صدر اعظم اتریش همچنین گفت: روسیه یکی ازبزرگترین کشورهای جهان و یک ابرقدرت است که در درگیری های مسلحانه در شرق اوکراین دخیل است و نقش مهمی در سوریه ایفا کرده و الحاق غیرقانونی کریمه را انجام داده است. موضع و نگرش اتریش در قبال مسکو واضح است.

وی افزود: ما همچنین به عنوان ریاست دوره ای اتحادیه اروپا از روسیه درخواست می کنیم که رفتارهای غیر قانونی خود را متوقف کرده و شرایط در شرق اوکراین را بهبود بخشد. این درگیری ها باید بالاخره خاتمه یابد و موضع اتحادیه اروپا در اینجا تغییر نخواهد کرد.

کورس همچنین تاکید کرد که روسیه بخصوص از نظر تامین انرژی اهمیت دارد چه ما خوشمان بیاید یا نیاید؛ به همین دلیل ما باید روابط با یکدیگر را حفظ کنیم تا به یک با هم بودن بهتر دست یابیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان