//
کدخبر: ۱۳۲۰۸۳ //

خط هوایی عربستان به اربیل برقرار شد

شرکت هواپیمایی عربستان سعودی پروازهای خود را از جده به اربیل در منطقه کردستان عراق و بالعکس آغاز کرد.

 خط هوایی عربستان به اربیل برقرار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت هواپیمایی عربستان سعودی صبح روز دوشنبه پروازهای خود به اربیل را آغاز کرده و براساس برنامه اعلام شده مقرر شده است در هفته سه پرواز مستقیم از جده به اربیل و بالعکس انجام شود.

«صالح بن نصر» رئیس شرکت هواپیمایی عربستان سعودی که در راس هیاتی با پرواز امروز صبح وارد اربیل شد در کنفرانسی مطبوعاتی هدف از انجام این پروازها را توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق عنوان کرد.

وی افزود: شرکت هواپیمایی عربستان سعودی با 150 فروند هواپیما و پرواز به 100 نقطه از جهان درصدد توسعه این پروازها می باشد.

صالح بن نصر تاکید کرد که با انجام پروازهای اربیل روابط اقتصادی و سیاسی عربستان سعودی بااقلیم کردستان عراق توسعه خواهد یافت.

«تلار فایق» مدیرکل فرودگاه اربیل نیز طی سخنانی با تاکید بر آمادگی اقلیم برای توسعه روابط با عربستان سعودی تاکید کرد که هماهنگی های لازم برای پرواز خطوط هوایی عربستان سعودی به اربیل تمام شده و از این به بعد هر هفته سه پرواز از جده به اربیل و بالعکس انجام خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون 10 خطوط هواپیمایی در هفته 295 پرواز به اربیل انجام می دهند.

وزیر شهرداری اقلیم کردستان عراق نیز پروازهای هوایی را یکی از نشانه های روابط خوب دانست و تاکید کرد که در اقلیم کردستان عراق فرصتهای مناسبی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران سعودی وجود دارد که می توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند.

وی حوزه های صنعتی و گردشگری را از مهمترین زمینه های سرمایه گذاری در اقلیم دانست و اظهار امیدواری کرد که آغاز پروازهای هواپیمایی سعودی به اربیل عاملی در توسعه روابط اربیل و عربستان سعودی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان