//
کدخبر: ۱۳۱۵۱۸ //

روسیه و ترکیه بر سر اجرای توافق ادلب سوریه اختلاف دارند

روزنامه الشرق الاوسط از اختلاف روسیه و ترکیه در تفسیر و اجرای توافق ادلب سوریه که در سوچی میان روسای جمهوری دو کشور امضا شده بود، خبر داد.

 روسیه و ترکیه بر سر اجرای توافق ادلب سوریه اختلاف دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 این روزنامه روز شنبه به نقل از منابعی که آن ها را آگاه خواند، اعلام کرد: سوریه و ترکیه در تفسیر این توافق چهار اختلاف عمده دارند.

نخستین اختلاف درباره عمق منطقه حائل است که قرار است 15 تا 20 کیلومتر باشد و به نظر مسکو باید شهر ادلب و برخی دیگر از شهرهای استان ادلب را نیز دربر گیرد و آنکارا مخالف چنین اقدامی است.

اختلاف دوم درباره بازگشایی جاده حلب به لاذقیه و حلب به حماه است و روسیه خواستار بازگشایی آن تا پایان سال میلادی جاری است درحالی که ترکیه خواستار نظارت و کنترل این مسیرها است.

اختلاف سوم درباره گروه های تروریستی است که ترکیه خواستار انتقال آن ها به مناطق کردهاست و مسکو خواستار نبرد و سرکوب تروریست های خارجی است.

اختلاف چهارم درباره مدت توافق است و مسکو خواستار موقت بودن آن مانند مناطق کاهش تنش در درعا، حمص و غوطه شرقی است درحالی که آنکارا خواستار دائمی بودن آن است.

این منابع افزودند: مسکو به تهران و دمشق اعلام کرده است در صورتی که ترکیه با این شروط مخالفت کرد عملیات نظامی و بمباران فورا آغاز می شود.

پوتین و اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ 29 شهریور برای ایجاد یک منطقه حائل خالی از سلاح به عمق 15 تا 20 کیلومتر در خطوط تماس ارتش سوریه و تروریست ها به توافق رسیدند.

براساس این توافق قرار است سلاح های سنگین تروریست ها تا دهم ماه اکتبر آینده از این منطقه خارج و کار گروه هایی که تروریستی شناخته شده اند نیز تا 15 همان ماه (23 مهر) یکسره شود.

این توافق رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه در رابطه با ادلب بر سر ایجاد یک منطقه حائل غیرنظامی در این استان مورد حمایت ایران نیز قرار دارد. 'بهرام قاسمی' سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز از توافق سوچی استقبال کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۵۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان