//
کدخبر: ۱۳۰۷۰۲ //

وزیر خارجه کویت:اسرائیل به منع گسترش سلاح اتمی بپیوندد

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت، رژیم صهیونیستی را تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه دانست و گفت: لازم است اسرائیل به توافق منع گسترش سلاح های اتمی بپیوندد.

وزیر خارجه کویت:اسرائیل به منع گسترش سلاح اتمی بپیوندد
به گزارش فرتاک نیوز،

شیخ صباح الخالد الصباح در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه لازم است منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی و هسته ای در خاور میانه تاسیس شود، تاکید کرد: اسرائیل باید تمامی سلاح های هسته ای خود را تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی در آورد.

وزیر خارجه کویت، حفظ برجام را ضروری دانست اما گفت: در عین اینکه ایران به توافق هسته ای پایبند است و گزارش های سازمان ملل این تعهد را تایید می کند، نگران رفتار منطقه ای ایران و حمایت از گروه های شبه نظامی و نظامی در کشورهای عرب هستیم.

الخالد الصباح افزود: ما به طور ویژه نگران حضور ایران در یمن هستیم. یمن تبدیل به سکوی پرتابی برای موشک های بالستیک ایران شده است که همسایگان یمن و آب های باب المندب و دریای احمر را تهدید می کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی برگزار شد که به دلیل ریاست دوره ای آمریکا بر این شورا در ماه سپتامبر، ترامپ ریاست بخشی از این نشست را بر عهده گرفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۷۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان