//
کدخبر: ۱۲۹۲۷۹ //

گاف وزیر خارجه آمریکا / پامپئو ایران را به حمایت از یک گروه ناشناخته متهم کرد

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان با اشاره به حمایت ایران از برخی گروه‌های متحدش، تهران را به حمایت از یک گروه به ظاهر ناشناخته متهم کرد.

گاف وزیر خارجه آمریکا / پامپئو ایران را به حمایت از یک گروه ناشناخته متهم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تازه خود با شبکه سی‌ان‌ان، به نظر می‌رسد که ایران را به حمایت تسلیحاتی از یک گروه جدید و ناشناخته متهم کرده است.

پامپئو در بخشی از مصاحبه خود با سی‌ان‌ان گفت ایرانی‌ها ...

«... شبه‌نظامیان، حزب‌الله لبنان، مکاتیب حزب‌الله ، شبه‌نظامیان در عراق را مسلح کرده‌اند؛ آن‌ها حوثی‌ها در یمن را مسلح می‌کنند، موشک‌هایی به سوی دولت‌های [حاشیه جنوبی خلیج] فارس شلیک می‌کنند.»

گاف وزیر خارجه آمریکا /پامپئو ایران را به حمایت از یک گروه ناشناخته متهم کرد

در بررسی متن اصلی که شبکه سی‌ان‌ان داخل علامت نقل قول آورده می‌شود که وزیر خارجه دولت ترامپ از یک گروه ناشناخته نام برده است، گروهی به نام Makateeb Hezbollah (مکاتیب حزب‌الله) که به ادعای مایک پامپئو، ایران متهم به مسلح کردن آن شده است.

بررسی‌ها از طریق منابع موثق، همچنین رسانه‌های معتبر تنها به یک نتیجه تقریبا نزدیک منتهی می‌شود، به گروهی معروف و شناخته شده به نام کتائب حزب‌الله ، که در عراق و ضد داعش فعالیت می‌کند.

به نظر می‌رسد که اگر خوشبینانه‌ترین حالت و سناریو در نظر بگیریم، وزیر خارجه آمریکا هنگامی که می‌خواهد به‌طور دقیق از حمایت ایران از گروه‌های «شبه‌نظامی» سخن بگوید و چندنمونه مشخص و مستند از آن‌ها را برای مخاطبانش به زبان آورد، حتی نمی‌تواند اسامی این گروه‌ها را درست بیان کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۲۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان