//
کدخبر: ۱۲۹۲۷۴ //

سفارت روسیه ادعای روزنامه گاردین را تکذیب کرد

سفارت روسیه در لندن با انتشار بیانیه‌ای، ادعای روزنامه گاردین مبنی بر تلاش دیپلمات‌های روس برای فراری دادن 'جولیان آسانژ' بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس از سفارت اکوادور را تکذیب کرد.

سفارت روسیه ادعای روزنامه گاردین را تکذیب کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

در این بیانیه آمده است: ادعای مطرح‌شده واقعیت ندارد و اعضای سفارت روسیه درباره پایان دادن به اقامت آسانژ در سفارت اکوادور در لندن با هیچ‌کس گفت‌وگو نکرده اند.

نشریه گاردین روز جمعه در گزارشی ادعا کرد که دیپلمات‌های روسیه سال گذشته در گفت‌وگو با نزدیکان آسانژ درباره راه‌های فراری دادن وی به روسیه رایزنی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش قرار بوده است که سفارت اکوادور طی عملیاتی آُسانژ را از طریق خودروی دیپلماتیک به سفارت روسیه منتقل کند تا از آنجا مقدمات اعزام وی به روسیه پیگیری شود. بااین‌حال مخالفت لندن با درخواست اکوادور برای اعطای وضعیت دیپلماتیک به آسانژ، طرح را با شکست روبرو می‌کند.

سفارت روسیه در لندن ضمن زیر سئوال بردن ادعای مطرح‌شده از سوی گاردین، یادآور شده است که بر اساس موازین خبرنگاری، لازم بود تا نظر سفارت در رابطه با این ادعا استعلام شود.

بر اساس گزارش گاردین، منابع متعددی حمایت مسکو از طرح فراری دادن آسانژ را تائید کرده تا آنجا که حتی بحث انتقال او از طریق کشتی به روسیه نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

جولیان آسانژ از سال 2012 در سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند و توانسته است تابعیت این کشور را به دست آورد.

وی بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس است و دستگاه قضایی سوئد او را به آزار جنسی متهم کرده است.

دولت آمریکا خواستار استرداد وی از لندن است و جرم او را افشای اسناد سری دولت آمریکا می‌داند اما اکوادور همچنان به حفاظت از او ادامه می‌دهد و آسانژ به مدت 6 سال نتوانسته است از سفارت اکوادور در لندن خارج شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان