//
کدخبر: ۱۲۷۳۱۶ //

رئیس هیات صنعا خواستار از سرگیری گفت وگوهای یمن شد

محمد عبدالسلام رئیس هیات صنعا و'عبدالملک العجری' عضو این هیات در دیدار با 'مارتین گریفت' فرستاده سازمان ملل به یمن و'معین شریم 'معاون وی در مسقط خواستار از سرگیری گفت وگوها برای حل بحران سیاسی، انسانی واقتصادی یمن شدند.

رئیس هیات صنعا خواستار از سرگیری گفت وگوهای یمن شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری یمن ( سبا)، 'عبدالسلام' در این دیدار بر رفع محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی بر مردم یمن تاکید کرد.

وی با تشریح موانع پیش روی حضور هیات صنعا در مذاکرات هفته قبل ژنو، آن را نتیجه کارشکنی کشورهای متجاوز در صدور مجوز برای هواپیمای عمانی برای انتقال هیات ملی به همراه چند تن از زخمی ها وبیماران طبق روال گذشته با هماهنگی سازمان ملل (مانند دوره های قبلی) دانست.

'عبدالسلام' در این دیدار خواستار بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا، تبادل اسرا ، حل مشکلات اقتصادی و اتخاذ تدابیر لازم برای از سرگیری گفت وگو ها در اسرع وقت وبررسی چارچوب کلی حل بحران یمن شد.

طرفین توافق کردند پیشنهادهای سازمان ملل در مورد حل مشکلات مذکور را در صنعا بررسی کنند.

فرمانده حزب صالح، ریاض و ابوظبی را مسئول کشته شدن علی عبدالله دانست

'یاسر الیمانی' فرمانده حزب کنگره مردمی وابسته به 'علی عبدالله صالح 'رئیس جمهوری پیشین یمن گفت: عربستان وامارات با درخواست خود از صالح در خصوص قطع همکاری با انصارالله به وی نیرنگ زده موجب کشته شدنش شدند.

وی افزود: عربستان و امارات با تداوم کشتار غیرنظامیان یمنی نشان دادند که در پی نابودی مردم یمن هستند.

الیمانی ادامه داد: علی صالح با اینکه با پیشنهاد انصارالله در خصوص اقامت اجباری و انزوای سیاسی مخالف بود اما با خیانت عربستان و امارات که خواستار قطع همکاری وی با انصارالله بودند، روبه روشد.

وی همچنین عربستان وامارات را مسئول حمایت از تروریست های القاعده و داعش در عدن، حضرموت، لج وشبوه وهرج ومرج در این مناطق دانست.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۳۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان