//
کدخبر: ۱۲۶۵۱۴ //

رزمایش روسیه فرصتی برای آموزش سربازان چینی است

یک نشریه هنگ کنگی نوشت برگزاری رزمایش بزرگ روسیه فرصتی ایده آل برای سربازان و نیروهای نظامی چین است تا از تجربیات نظامی این کشور در سوریه بیاموزند.

 رزمایش روسیه فرصتی برای آموزش سربازان چینی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 'ساوت چاینا' روز سه شنبه گزارش کرد: چین از زمان آخرین جنگ در ویتنام در سال های 1970 میلادی به این طرف در هیچ مناقشه نظامی حضور نداشته است و برای همین به تجربیات روسیه نیاز مبرم دارد.

این گزارش از قول منابع نظامی چین و ناظران آورده است که نیروهای مسلح چین در روزهای آینده فرصت پیدا می کنند تا در کنار نظامیان روس از تجربه های آنها در جنگ سوریه بهره مند شوند.

رزمایش بزرگ و بی سابقه 'وستک 2018 ' روسیه که با حضور 300 هزار نیروی نظامی و نزدیک به یک هزار جنگنده برگزار خواهد شد بزرگترین رزمایش از سال 1981 میلادی به این طرف محسوب می شود.

پیش بینی می شود نزدیک به 3 هزار و 200 نیروی نظامی ارتش چین در پایگاه آموزشی 'تسوگل' روسیه بین روزهای 11 تا 15 سپتامبر حضور داشته باشند و نزدیک به 30 فروند هواپیما و بالگرد و 900 فقره تسلیحات از چین هم در این رزمایش شرکت داده می شود.

گزارش ها حاکی است که شماری از تانک های چین در روزهای گذشته مشاهده شده که در حال عبور از مرز منچولی در منطقه خودمختار مغولستان داخلی و ورود به مرز روسیه بوده اند.

'سونگ جونگ پینگ' کارشناس مسایل نظامی در هنگ کنگ می گوید که نظامیان چین از تجربیات روسیه در جنگ های چچن و سوریه می آموزند و برای همین رزمایش فرصت خوبی برای رسیدن به این هدف است.

وی گفت که این یکی از نادرترین فرصت ها برای سربازان چینی است که در رزمایش مذکور و عملیات مشابه میدان جنگ شرکت کنند بخصوص آنها که سال ها از جنگ دور بوده اند.

'جوچن مینگ' کارشناس مسایل نظامی در پکن هم بر این باور است که حضور ارتش چین در این رزمایش یک حمایت همه جانبه از تلاش های 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه در امور بین المللی است.

بزرگترین رزمایش روسیه با حضور 36 هزار وسیله نقلیه به مدت پنج روز از امروز سه شنبه در خاور دور آغاز شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۵۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان