//
کدخبر: ۱۲۶۳۱۸ //

قطر از حمله احتمالی به ادلب سوریه ابراز نگرانی کرد

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای، حمله احتمالی ارتش سوریه به استان ادلب و پاکسازی آن از گروه های تروریستی و تفکیری را نگران کننده خواند.

قطر از حمله احتمالی به ادلب سوریه ابراز نگرانی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

در اطلاعیه ای که حساب کاربری وزارت امور خارجه قطر در توئیتر منتشر کرد، آمده است: دوحه با نگرانی اوضاع را در شهر ادلب و شمال غرب سوریه که به سمت یک درگیری نظامی و بروز فاجعه انسانی در قرن بیست و یکم می رود، دنبال می کند.

بیانیه می افزاید: قطر همصدا با جامعه جهانی نسبت به عواقب این حمله هشدار می دهد و اعلام می کند که نخستین قربانیان این فاجعه، غیر نظامیان به ویژه کودکان، زنان و سالخوردگان هستند.

وزارت امور خارجه قطر با بیان اینکه وظیفه اخلاقی و انسان دوستانه جامعه بین المللی و نیروهای عمل کننده در سوریه جلوگیری از این حمله فاجعه بار قبل از آن است که دیر شود، می افزاید: این حمله بیهوده، زندگی هزاران بی گناه را تهدید می کند، خانواده ها را از بین می برد و پیامدهای خطرناک آن برای سال ها ادامه خواهد یافت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از بین بردن عواقب بالقوه این فاجعه و محدود کردن آن در سایه اقدامات دولت سوریه و بی توجهی جامعه جهانی غیر ممکن خواهد بود.

ادلب در شمال سوریه همچنان در کنترل نیروهای مخالف و گروه های تروریستی است و دولت سوریه قصد دارد تا آنجا را از دست تروریست های مورد حمایت غرب خارج کند.

بخشی از شهروندان عادی و تروریست های گروه های مختلف برای نجات جان خود به این منطقه پناه آورده و گروهی از آوارگان نیز در چادرهایی در اطراف این شهر زندگی می‌کنند.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا به شدت مخالف حمله ارتش سوریه به ادلب هستند و این اقدام سوریه را زمینه ساز قتل عام و راه افتادن جریان خون در منطقه توصیف می کنند ولی هدف نهایی آنها جلوگیری از حمله و نجات تروریست هاست.

به دنبال پیش رو‌‌ی‌های ارتش سوریه طی یک سال اخیر، شمار زیادی از مخالفان حکومت سوریه به همراه خانواده‌های خود به این منطقه پناه برده‌اند و تخمین زده می شود که در اطراف و داخل شهر ادلب بیش از 3 میلیون تن ساکن هستند.

اولویت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از متحدین دمشق، حل و فصل سیاسی بحران ادلب و به حداقل رساندن آسیب های انسانی است و برای رسیدن به این هدف نهایت تلاش خود را انجام می دهد. در راستای این سیاست جمعه گذشته اجلاس سه جانبه تهران با حضور رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد.

رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه پایانی نشست بر پایبندی خود به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید و تصریح کردند که این اصول از سوی همگان باید محترم شمرده شود.

روحانی، پوتین و اردوغان در پایان نشست سه جانبه صلح سوریه در تهران بر عزم خود مبنی بر ادامۀ همکاری برای نابودی گروه های تروریستی تاکید کرده و با اعلام رضایت از دستاوردهای روند آستانه تنها راه حل بحران سوریه را فرآیند سیاسی و مذاکره دانستند.

در پایان این اجلاس بیانیه مشترک 12 ماده ای در خصوص تحولات سوریه و همکاری سه کشور برای پایان دادن به بحران جنگ داخلی در این کشور منتشر شد.

نشست تهران سومین اجلاس میان سه کشور محسوب می شود. نشست های پیشین در سوچی و آنکارا برگزار شده بود

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان