//
کدخبر: ۱۲۳۰۶۵ //

وزیر خارجه پیشین ایتالیا: اروپا بایدخروج آمریکا را جبران کند

'جولیو ترزی دی سنت آگاتا' وزیر خارجه پیشین ایتالیا با درج مقاله ای در تارنمای خبری 'یورونیوز' نوشت:توافق هسته ای با ایران متضمن امنیت اروپاست و اروپا باید خروج آمریکا از برجام را جبران کند.

 وزیر خارجه پیشین ایتالیا: اروپا بایدخروج آمریکا را جبران کند
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر خارجه پیشین ایتالیا روز چهارشنبه در این مقاله افزود: آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ در صحنه بین المللی بیراهه می رود. در این راستا در روابط تجاری آمریکا و اروپا اختلال ایجاد شده و دیدگاه ترامپ نسبت به 'سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)' به شک و تردید دامن زده و سئوالات متعددی مطرح شده است در مورد اینکه آیا آمریکا و اروپا به راستی دارای منافع جداگانه ای هستند؟.

وی ادامه داد: امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا دیگر نمی تواند در مورد امنیت خود روی آمریکا حساب کند و باید سیاست امنیتی مستقل خود را برای حفاظت از امنیت ملی اتخاذ کند.

به هر حال، زمینه ای که سیاست های جدید ترامپ با منافع اروپا گره خورده، ایران است. تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای که بیشتر برای حفظ امنیت اروپا بوده و مهمتر از تصمیم های امنیتی دیگری است که امسال رهبران اروپا گرفته اند.

گفتن اینکه خروج آمریکا ازتوافق هسته ای به نفع اروپا بوده، ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما تصمیم ترامپ بی احتیاطی بوده و دارای ریسک بالا و تحریک آمیز برای به مخاطره انداختن روابط با ایران است و این خطر را دارد که ایران برنامه هسته ای خود را از سر بگیرد.

در دنیای واقعی، تصمیم ترامپ می تواند توافق هسته ای را نابود کند، توافقی که آمریکا بیش از اروپا از آن سود برده است. این توافق بازدارندگی درازمدت ندارد.این توافق منافع اقتصادی فراوانی را برای ایران ایجاد کردبه امید انکه این کشور به موازات بهترشدن اقتصادش، به مفاد قرارداد هسته ای عمل کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۰۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان