//
کدخبر: ۱۲۳۰۶۳ //
با تغییر اسامی واجدین رای:

نگرانی احزاب کرد عراقی از تقلب انتخاباتی تشدید شد

کمیسیون عالی انتخابات عراق اسامی 60 هزار نفر از واجدین رای دادن را که قبلا از لیست حذف کرده بود باردیگر به لیست واجدین رای بازگرداند امری که باعث افزایش نگرانی ها نسبت به تقلب در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق شده است.

نگرانی احزاب کرد عراقی از تقلب انتخاباتی تشدید شد
به گزارش فرتاک نیوز،

کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه اعلام کرد : اسامی 60 هزار نفر که از لیست رای دهندگان حذف شده بود بار دیگر به لیست واجدین رای دادن بازگردانده شده است.

همزمان با این اقدام کمیسیون، رسانه های وابسته به جنبش تغییر از این اقدام اظهار نگرانی و اعلام کردند تردید در خصوص تقلب در انتخابات بار دیگر زنده شد.

آژانس خبری «سبی» ارگان رسمی جنبش تغییر با اعلام این مطلب افزود: با بازگرداندن اسامی مذکور به لیست رای دهندگان بیش از 32 هزار اسم شبیه به همدیگر، آواره و مرده که قبلا از لیست حذف شده بودند بار دیگر می توانند در انتخابات رای دهند.

این آژانس خبری اضافه کرد: با اقدام کمیسیون که به بهانه افزایش سن رای دهندگان تا سقف 100 سال انجام شده است نگرانی ها نسبت به تقلب در انتخابات جدی تر از هر زمانی شده است.

گفتنی است: قبل از این هشت حزب سیاسی موجود در اقلیم کردستان عراق به لیست رای دهندگان که از سوی کمیسیون عالی انتخابات اقلیم اعلام شده بود اعتراض نمودند که براساس اعلام کمیسیون هفته آینده پاسخ آنها بطور رسمی داده خواهد شد.

«هاوژین عمر» مسئول دفتر انتخابات جماعت اسلامی کردستان عراق در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: ما از اسامی واجدین حق رای برای انتخابات نگران هستیم و به این منظور چهار حزب جنبش تغییر، جماعت اسلامی کردستان عراق، اتحاد اسلامی کردستان عراق و ائتلافی برای دموکراسی و عدالت در 16 بند موارد اعتراضی خود را به کمیسیون اعلام کرده ایم .

وی تاکید کرد که اگر خواسته های آنها مورد توجه قرار نگیرد احزاب تصمیم خود را در خصوص شرکت یا عدم شرکت در انتخابات اعلام خواهند کرد.

کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان عراق قبل از این اعلام کرده بود که اسامی 300 هزار نفر را از لیست رای دهندگان کنار گذاشته است.

به باور کارشناسان سیاسی احزاب منتقد، اسامی تکراری، آواره ها و مرده ها در لیست رای دهنده گان برای تغییر موازنه قدرت در اقلیم به نفع احزاب حاکم کفایت می کند.

انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق براساس اعلام کمیسیون در سی ام سپتامبر / هشت مهرماه امسال برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۰۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان