//
کدخبر: ۱۲۲۶۹۸ //

یگان موشکی یمن اردوگاه نظامی عربستان را هدف قرارداد

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز (سه شنبه) اردوگاه نظامیان سعودی در منطقه 'نجران' را هدف موشک 'بدر 1 ' قرار داد.

 یگان موشکی یمن اردوگاه نظامی عربستان را هدف قرارداد
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک منبع نظامی یگان موشکی یمن اعلام کرد که موشک بدر 1 دقیقا به هدف خود در اردوگاه نظامیان سعودی اصابت کرده است.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی در روزهای 20 و23 آگوست (29 مرداد و یکم شهریور) دو موشک از همین نوع را به اردوگاه سعودی ها در شرق 'جیزان' شلیک کرد.

این موشک ها در چارچوب عملیات پاسخ و بازدارندگی و حق دفاع از مردم یمن در برابر متجاوزان سعودی به مواضع نظامیان عربستانی شلیک می شود.

**حمله پهپاد یمنی به فرودگاه دبی موجب تعطیلی موقت آن شد

حمله پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح امروز موجب اختلال موقت در عملیات هوایی فرودگاه دبی شد. این در حالی است که 'محمد عبدالسلام' سخنگوی مطبوعاتی 'جنبش انصارالله'، امارات را دعوت به تعقل و عقب نشینی از یمن کرد.

عبدالسلام افزود: پس از آنکه حقایق مربوط به آنچه در فرودگاه ابوظبی در پی حمله پهپاد 'صماد ۳ ' مشخص شد و حاکمیت امارات تلاش کرد آن را تصادفی نشان دهد، این کشور به زودی خود را با واقعیاتی روبه‌رو خواهد دید که تکذیب و مغلطه درباره آنها برایش دشوار خواهد بود.

'شرف لقمان' سخنگوی ارتش یمن نیز در تماسی تلفنی با شبکه خبری المسیره ضمن تاکید بر اینکه موشک‌ها و پهپادهای این ارتش می‌توانند با وجود تدابیر و اقدامات امارات به اهداف خود در این کشور اصابت کند، بار دیگر از سرمایه‌گذاران خواست از امارات خارج شوند.

لقمان تاکید کرد: حمله به فرودگاه بین‌المللی دبی نشان داد که تمامی مناطق امارات زیر آتش موشک‌ها و پهپادهای یگان موشکی یمن هستند.

وی افزود: ما تمامی برگ برنده‌های خود را در یک سبد قرار نمی‌دهیم و قطعا غافلگیری‌هایی وجود دارند.

سخنگوی ارتش یمن ادامه داد: پس از حمله به فرودگاه ابوظبی، فرودگاه بین‌المللی دبی در واکنش به جنایات دشمن هدف قرار گرفت. در حمله صماد ۳ اهداف مورد نظر هدف قرار گرفتند و این حمله موجب تعطیلی فرودگاه دبی برای مدتی شد.

این در حالی است که دولت امارات در بیانیه‌ای گزارش‌های منتشر شده درباره حمله پهپاد انصارالله به فرودگاه دبی را تکذیب و ادعا کرد: این فرودگاه به صورت عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شرکت هواپیمایی امارات در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، ادعا کرد که اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های وابسته به انصارالله درباره حمله به فرودگاه دبی بی‌اساس است و پروازها در این فرودگاه انجام می‌شوند.

همچنین شبکه خبری'اسکای نیوز عربی' گزارش داد: جنگنده‌های ائتلاف عربی بیش از ۱۱ حمله به پایگاه نظامی – هوایی 'الدیلمی' و فرودگاه بین‌المللی 'صنعاء' در یمن انجام داده اند و این جنگنده‌ها همچنان به شکلی گسترده بر فراز این پایگاه‌ها پرواز می‌کنند.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۶۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان