//
کدخبر: ۱۲۱۶۷۳ //

آمریکا راکتورهای هسته ای کوچک و ارزان می سازد

نیویورک- ایرنا- وزارت انرژی آمریکا از طریق شرکت صنایع الکتریکی جنوب و همکاری بیل گیتس، در ساخت راکتورهای کوچک هسته ای مشارکت می کند که نسبت به راکتورهای فعلی ارزانتر و کارآمدتر توصیف شده اند.

آمریکا راکتورهای هسته ای کوچک و ارزان می سازد
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس اعلام وزارت انرژی آمریکا راکتورهای نمک مذاب در حال راه اندازی دوباره هستند و در شمایلی همچون باتری که توانست منبع انرژی آمریکا باشد، ارائه می شوند.

در روز گذشته، صنعت هسته ای حمایت خود را از این تلاش نشان داد و در توئیتری اعلام کردند راکتورهای جدید هسته ای 'می توانند سیستم های انرژی آینده' باشند، زمانی که شرکت هایی همچون «ترا پاور» که توسط گیتس پشتیبانی می شوند، در تلاشند تا طراحی و ساخت آنها را انجام دهند.

وزارت انرژی توضیحی از جزئیات چگونگی همکاری آزمایشگاه ملی «اوک ریج» و سایر آزمایشگاه های فدرال که با شرکت الکترونیک جنوب یک تیم تشکیل داده اند، ارائه داد و افزود یک شرکت بزرگ زغال سنگ و چندین نیروگاه هسته ای با شرکت «ترا پاور» گیتس برای آزمایش و توسعه این نوع راکتور که از سدیم مایع به عنوان دو عامل خنک کننده و سوخت استفاده می شود، همکاری می کنند.

این راکتورهای فلز مایع بعضی اوقات به عنوان باتری های هسته ای نامیده می شوند، زیرا آنها واحد های کوچک و یکدانه ای هستند که از لحاظ تئوری می توانند در هر جایی مستقر شوند، هرچند نسخه ای که در «اوک ریج» مورد آزمایش قرار می گیرد، نیاز به ساختار و مکان دائمی دارد.

شرکت ترا پاور در سال 2016 مبلغی حدود 40 میلیون دلار برای پیشبرد این پروژه از وزارت انرژی آمریکا دریافت کرده است.

بر اساس گزارش واشنگتن اگزمایر در حال حاضر و تقریبا پس از 60 سال از رونمایی راکتورهای فعلی، چندین شرکت به توسعه آنها به عنوان 'سیستم های انرژی آینده' فعالیت می کنند.

وزارت انرژی تا کنون بیش از 28 میلیون دلار بودجه برای پروژه شناسایی و آزمایش مواد مورد استفاده در راکتورها سرمایه گذاری کرده است.

شرکت های صنایع الکتریکی جنوب و ترا پاور در حال حاضر به مرحله طراحی و آزمایش رسیده اند که آزمایشگاه های اوک ریج، آزمایشگاه ملی آیداهو، دانشگاه وندربیلت و موسسه تحقیقات برق و یک گروه تحقیقاتی وابسته به صنعت برق از آنها برای ارزیابی قابلیت رآکتور مایع سدیم برای استفاده تجاری حمایت می کنند.

این شرکت ها انتظار دارند که در سال 2019 آزمایش 20 میلیون دلاری را آغاز کنند که به تایید صحت سیستم های ایمنی راکتور برای صدور مجوز توسط کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای، کمک خواهد کرد.

شرکت صنایع الکتریکی جنوب و ترا پاور قصد دارند پس از این آزمایش و دریافت گواهی مربوطه، راکتور را پیش از توسعه برای راکتور 1100 مگاوات در سال 2030، مورد آزمایش قرار دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان