//
کدخبر: ۱۲۱۰۹۲ //
گزارش خبرگزاری عراقی:

هشدار پوتین به ناتو

رئیس جمهوری روسیه نسبت به گسترش ناتو و نزدیکی این سازمان به کشورش هشدار داد و گفت که ما مجبوریم به استقرار زیرساخت های ناتو در نزدیکی مرزهای خود پاسخ دهیم.

هشدار پوتین به ناتو
به گزارش فرتاک نیوز،

ولادیمیر پوتین امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سائولی نینیسته» رئیس جمهوری فنلاند در شهر سوچی روسیه که بطور مستقیم از شبکه روسیه24 پخش می شد، گفت: این روسیه نیست که نیروهای خود را به سمت ناتو گسترش می دهد بلکه آنها هستند که چنین عمل می کنند.
وی افزود: ناتو برای برگزاری رزمایش گسترده در نزدیکی مرزهای روسیه آماده می شود و مسکو به دقت اقدام های این سازمان را زیر نظر دارد و تاسیسات نظامی خود را بیشتر می کند؛ اگر سامانه موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شود، حتما به آن پاسخ می دهیم.
رئیس جمهوری روسیه درباره سامانه پدافند موشکی آمریکا گفت: این سامانه موشکی صرفا دفاعی نیست و می تواند برای پرتاب موشک های برد متوسط (سلاح تهاجمی) استفاده شود.

**دیدار با ترامپ سازنده بود
رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به پرسش دیگری دیدار خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هلسینکی فنلاند سازنده و سودمند خواند و گفت: هیچ کس انتظار نداشت که در طول دو ساعت دیدار، اختلاف های مسکو و واشنگتن برطرف شود.
وی با بیان اینکه دو طرف مواضع خود را بیان کردند، ادامه داد: تبادل نظر و دیدگاه همواره سودمند است.
رئیس جمهوری روسیه همچنین تحریم های آمریکا را ابزاری بی فایده و غیرسازنده عنوان کرد و افزود: مساله موضع ترامپ نیست بلکه مشکل روسیه سیاستمداران ضد روسی در ایالات متحده هستند، امیدوارم شرکای آمریکایی ما به این نتیجه برسند که نگاه ضد روسی آنها سودمند نیست
شبد**اروپام*391* 1346 *1010

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۰۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان