//
کدخبر: ۱۱۹۸۱۶ //
از سوی مخاطبان رسانه های برون مرزی رسانه ملی صورت گرفت؛

محکومیت جنایات اخیر عربستان سعودی در یمن

در پی جنایات اخیر ائتلاف سعودی و کودک کشی در یمن، تعدادی از مخاطبان رادیوهای برون مرزی با بیان نظرات خود، بر محکومیت این جنایات صحه گذاشتند.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، محمّد منیر حسین خان  محقق و طلبه بنگلادشی و مخاطب رادیو بنگلا، با تحسین مقاومت جانانه و پایداری مردم یمن دراین باره گفت:  بیش از سه سال است که یمن مورد تجاوز، قتل عام و نسل کشی همه جانبه محور شیطانی خبیث آمریکایی – انگلیسی – اسرائیلی – سعودی – اماراتی قرار گرفته است و بدون اینکه این محور شیطانی خبیث، به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست یابد، این جرم و جنایت  توسّط این محور هنوز هم ادامه دارد و در اثر بمباران های سعودی بیش از 15 هزار یمنی کشته و ده ها هزار تن مجروح شدند که بیش از نیمی از آنان  را کودکان و زنان تشکیل می دهند. مردم مظلوم امّا انقلابی ،غیور، شُجاع و ایثارگر یمن با طرفداری و حمایت از جنبش مردمی انصارالله علیه متجاوزان، از خود  مقاومت جانانه و پایداری ستودنی و مثال زدنی نشان می دهند که جای بسی شکر و تحسین دارد.

 شرق شناس ارمنستانی: اقدام جدی جامعه جهانی برای پایان دادن به جنایات عربستان ضروری است

روزانا گورگیان شرق شناس ارمنستانی و مخاطب رادیو ارمنی، با اشاره به اینکه باید یک هیات مستقل به بررسی جنایات یمن بپردازد گفت: جامعه جهانی نباید فقط به محکومیت اقدامات عربستان اکتفا کند، بلکه باید در جهت پایان دادن به این کشتارها اقدام جدی به عمل آورد.

روبرت اسرائیلیان دیگر شرق شناس ارمنستانی و مخاطب رادیو ارمنی هم در این باره اظهار کرد: جنایت علیه کودکان یمنی جنایت علیه کل بشریت است. جامعه جهانی باید فشار بر ائتلاف سعودی را افزایش دهد.

علی آیدین مخاطب رادیو ترکی استانبولی از ایغدیر ترکیه نیز معتقد است رژیم آل سعود، مجری طرح های آمریکا در منطقه است. وی در ادامه گفت: این رژیم بدون اراده آمریکا هیچ قدرتی ندارد. امروز جنایت های وحشیانه رژیم مزدور آل سعود در منطقه و بویژه در یمن لکه ننگی بر پیشانی این رژیم است. مردم یمن با ایستادگی و همبستگی خود تسلیم زورگویی ها نخواهند شد.

همچنین استفانو، مخاطب دائمی رادیو ایتالیایی نظر خود را چنین عنوان کرد: درخصوص حمله رژیم سعودی علیه اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی باید بگویم خانواده سلطنتی سعودی باید در کوره های آدم سوزی مجازات شوند.

از سوی دیگر، جارنی ادیوانگسا مومپونی پراناوا مخاطب رادیو ملایو از شهر جاکارتا اندونزی گفت: بدیهی است که عاملان این اقدامات غیر انسانی ونیز کسانی که در پشت این جنایت نقش داشتند باید به شدت مجازات شوند. زیرا آنها حقوق بشر را نقض کرده اند و آینده کودکان یمنی که به دنبال علم هستند، را تباه نمودند.

 شنونده مالزیایی رادیو ملایو: سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات سعودی تاسف بار است

احمد مخاطب همیشگی رادیو ملایو نیز با محکوم کردن جنایات نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن گفت: قتل عام کودکان یمنی نقض عمده حقوق بشر و حقوق بین الملل است. یک تیم بین المللی و مستقل برای بررسی این جنایات بزرگ باید تشکیل شود و مجرمان باید در یک دادگاه بین المللی مجازات شوند. من از سکوت مسلمانان و کشورهای اسلامی در مورد این جنایت وحشتناک ابراز تأسف می کنم.

عبدالغنی سعید مخاطب رادیو سواحیلی از تانزانیا هم ضمن بیان اینکه این جنایت باردیگر چهره منفور آل سعود و حامیانش را به نمایش گذاشت، گفت: در واقع حمله عربستان به غیرنظامیان، بیانگر شکست آل سعود و هم پیمانانش در این جنگ نابرابر است.

شرالی فاضل مخاطب رادیو سواحیلی از شهر دارالسلام تانزانیا نظر خود را چنین عنوان کرد: به سازمان ملل و کلیه ارگان های حقوق بشر توصیه می کنیم علیه عربستان و حامیانش که در رأس آنها آمریکا قرار دارد، اقدام جدّی اتخاذ کنند تا ظلم علیه ملت های مظلوم خاتمه یابد. اقدامات وحشیانه حاکمان ظلم علیه مسلمانان مظلوم یمن، فلسطین، بحرین، نیجریه و میانمار نمونه آشکار اسلام هراسی غرب است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۸۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان