//
کدخبر: ۱۱۹۶۰۱ //

ترکیه،در تلاش برای فاصله گرفتن از دلار

حجم تملک اوراق دارایی دلاری ترکیه طی دو ماه می و ژوئن سال جاری 12 درصد کاهش یافته است، چرا که دولت ترکیه به دنبال فاصله گرفتن از دلار است.

ترکیه،در تلاش برای فاصله گرفتن از دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

در دو ماه می و ژوئن سال جاری دولت ترکیه 12 درصد از کل اوراق بدهی دولتی دلاری آمریکا تحت تملک خود را عرضه کرده است، چرا که در سایه تشدید تنش‌های دیپلماتیک بین آنکارا و واشنگتن دولت ترکیه در تلاش است، تا هر چه بیشتر از دلار فاصله بگیرد.

در ماه ژوئن سهم ترکیه از اوراق خزانه‌داری آمریکا از 32.6 میلیارد دلار در ماه قبل به 28.8 میلیارد دلار رسید. به طور کلی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دولت ترکیه حجم اوراق دارایی و اوراق بدهی دلاری دولت آمریکا تحت تملک خود را 52 درصد کاهش داده است.

پیشتر نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که بانک مرکزی روسیه حجم دارایی‌های دلاری خود را به شدت کاهش داده است.

دولت روسیه در ماه می حجم دارایی‌های دلاری خود شامل اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا را به کمترین میزان در 11 سال گذشته رساند و با رساندن آنها به 14.9 میلیارد دلار حتی از فهرست 30 کشور با بیشترین اوراق دارایی آمریکا نیز خارج شد.

واشنگتن اخیراً دو وزیر بلند پایه ترک را تحریم کرد و تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه را دو برابر کرد. ترکیه نیز با اعمال تعرفه بر برخی کالاهای وارداتی نظیر تنباکو و خودرو به اقدام واشنگتن پاسخ داد.دولت ترکیه همچنین از مردم خود خواسته است تا کالاهای الکترونیکی آمریکایی را تحریم کنند.

گزارشها حاکی از آن است که فروش دارایی‌های دلاری دولت ترکیه در ماه آگوست نیز ادامه خواهد یافت، چرا که روابط دو کشور روز به روز بدتر می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۶۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان