//
کدخبر: ۱۱۹۴۱۶ //

اختلاف در ائتلاف «النصر» ۲۸ نماینده از ائتلاف نخست‌وزیر عراق خارج می‌شوند

منبعی سیاسی عراقی در گفت‌وگو با یک رسانه روس اعلام کرد که 28 نماینده عضو ائتلاف النصر به ریاست نخست وزیر این کشور قصد خروج از این ائتلاف را دارند.

اختلاف در ائتلاف «النصر» 28 نماینده از ائتلاف نخست‌وزیر عراق خارج می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

 منبعی سیاسی در عراق از عقب‌نشینی ۲۸ نماینده عراقی از ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق خبر داد.

این منبع امروز (پنج‌شنبه) به شبکه «راشا تودی» روسیه گفت که در رأس این نمایندگان، «فالح الفیاض»، رئیس هیأت الحشد الشعبی عراق قرار دارد.

منبع مذکور همچنین گفت که این نمایندگان، از ائتلاف «الحزب‌الاسلامی»، حزب «الفضیله» و ائتلاف «عطاء» که ریاست آن را الفیاض بر عهده دارد، هستند و در بین آن‌ها شماری نیز به صورت فردی از ائتلاف «النصر» خارج خواهند شد.

این منبع مدعی شد که اختلافات در داخل ائتلاف النصر بین العبادی و الفیاض بعد از آن بالا گرفت که اسم فالح الفیاض به عنوان کاندیدای نخست وزیری دولت آتی عراق مطرح شد.

منبع عراقی در حالی از اختلافات داخلی ائتلاف خبر می‌دهد که این ائتلاف دو هفته پیش بعد از نشست دوره‌ای خود در بیانیه‌ای حیدر العبادی را به عنوان نامزد برای تصدی پست نخست وزیری عراق معرفی کرد.

اظهارات اخیر حیدر العبادی در مورد تحریم های ضدی ایرانی ایالات متحده آمریکا اعتراض‌های احزاب و گروه‌های سیاسی عراق را در پی داشته است.

العبادی هفته گذشته گفته بود عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است اما برای محافظت از منافع ملی خود از آنها پیروی خواهد کرد.العبادی هفته گذشته گفته بود عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است اما برای محافظت از منافع ملی خود از آنها پیروی خواهد کرد. این سخنان العبادی، انتقاد جریان‌های مختلف سیاسی از او در عراق را به همراه داشت.

این اعتراض‌ها باعث شد که نخست وزیر عراق دوشنبه این هفته اعلام کند که این کشور در مسئله ایران تنها متعهد به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی است و از همه تحریم‌های آمریکا پیروی نمی‌کند.(جزئیات بیشتر)

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۴۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان