//
کدخبر: ۱۱۹۱۰۲ //

بولتون هفته آینده به فلسطین اشغالی می‌رود

سخنگوی کاخ سفید از سفر مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به فلسطین اشغالی طی یک هفته آینده خبر داد.

 بولتون هفته آینده به فلسطین اشغالی می‌رود
به گزارش فرتاک نیوز،

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته آینده به منظور انجام یک سری گفتگو‌ها با مقامات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

بنا بر گزارش «تایمز اسرائیل»، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گفت، بولتون پس از سفر خود به منطقه، به اوکراین و بعد از آن نیز ژنو خواهد رفت تا دیدار‌هایی را نیز با مقامات روس درباره دیدار ماه گذشته رئیس‌جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در هلسینکی فنلاند گفتگو کند.

دونالد ترامپ در تاریخ ۱۶ جولای (۲۵ تیرماه) در هلسینکی پایتخت فنلاند با همتای روس خود دیدار کرد. این نخستین دیدار برنامه‌ریزی شده سران دو کشور آمریکا و روسیه بود، هر چند که دیدار‌هایی نیز پیش از آن در حاشیه اجلاس‌های بین‌المللی صورت گرفته بود.

سخنگوی کاخ سفید هیچ جزئیاتی درباره سفر بولتون به فلسطین اشغالی ارائه نکرد و رژیم صهیونیستی نیز هنوز آن را تأیید نکرده است.

بنا بر گزارش «تایمز اسرائیل»، این نخستین بار است که جان بولتون در مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید به اراضی اشغالی سفر می‌کند. وی در ماه مارس سال جاری میلادی به این سمت منصوب شد. این انتصاب در آن زمان با استقبال چهره‌های سیاسی رژیم صهیونیستی مواجه شد.

بولتون در سال ۲۰۰۴ زمانی که در دولت «جرج بوش» در مقام معاون وزیر خارجه آمریکا فعالیت می‌کرد به تل‌آویو رفته بود و دیدار‌هایی را با مقامات رژیم صهیونیستی درباره تحریم‌ها علیه ایران برگزار کرده بود.

وی در حال حاضر یکی از مقامات به شدت طرفدا رژیم صهونیستی در دولت آمریکاست. زمانی که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در محکومیت شهرکسازی‌های صهیونیستی تصویب شد، بولتون گفته بود، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا «به اسرائیل رو در رو خنجر زده است».

جان بولتون علاوه بر این در سرمقاله‌ای که در سال ۲۰۱۴ میلادی روزنامه «واشنگتن‌تایمز» از وی با عنوان «راه‌حل سه‌دولتی برای صلح خاورمیانه» منتشر کرد، گفته بود که غزه باید به مصر داده شود و کرانه باختری نیز در اختیار اردن قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۱۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان