//
کدخبر: ۱۱۸۶۸۲ //

پوتین و مرکل امکان دور زدن تحریم‌های آمریکا را بررسی می‌کنند

به گفته کارشناس روس، رئیس‌جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان در برلین، اقدامات مشترک برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله "جریان شمالی-۲ " و علیه ایران که به منافع شرکت‌های روسی و اروپایی آسیب می‌رساند را بررسی خواهند کرد.

 پوتین و مرکل امکان دور زدن تحریم‌های آمریکا را بررسی می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

"ولادیسلاو بیلوف" معاون مدیر موسسه اروپا در آکادمی علوم روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «تاس» گفت، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در دیدارشان در 18  آگوست (27 مرداد ماه) احتمالا اقدام مشترک برای دور زدن تحریم‌های غیرمتعارف آمریکا، از جمله علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهند.

این کارشناس یادآور شد، دستور کار این نشست بسیار گسترده و شامل نه تنها سرنوشت خط لوله "جریان شمالی-2"، بلکه تحریم‌های غیرمتعارف آمریکا نیز خواهد بود. به گفته وی، اقدامات محدودکننده واشنگتن نه تنها تحقق طرح خط لوله فوق را به درازا خواهد کشاند، بلکه منافع شرکت‌های روسیه و اروپایی که در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که آمریکا از آن خارج شده با ایران همکاری دارند را نیز مورد تهدید قرار داده است. به همین دلیل در نشست سران برلین اقدامات مشترک برای دور زدن این تحریم‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بیلوف همچنین افزود: «رهبران روسیه و آلمان روی مشکل بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان متمرکز خواهند بود. علاوه بر این، دورنمای همکاری‌های روسیه، آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا در زمینه بازسازی زیرساختارهای مناطقی از خاک سوریه که در حال حاضر تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارند و البته طرح‌های انسان دوستانه مشترک برای کمک به مردم سوریه نیز در مرکز توجه این مذاکرات قرار خواهد داشت.»

به عقیده وی، برغم این واقعیت که اختلافات بین مسکو و برلین در رابطه با اوضاع در شرق اوکراین همچنان وجود دارد، طرفین پایبندی خود به شکل مذاکرات نورماندی شامل (روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه) را حفظ کرده و احتمالا امکان اقداماتی مشترک در این چارچوب به منظور حل و فصل مشکلات در دونباس را مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۶۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان