//
کدخبر: ۱۱۷۸۹۳ //

رئیس انجمن حقوق مدنی آمریکا: ترامپ نژادپرست است

«دِرِک جانسون» رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان (NAACP) آمریکا، در آستانه سالگرد اعتراضات نژادپرستانه در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را نژادپرست خواند.

 رئیس انجمن حقوق مدنی آمریکا: ترامپ نژادپرست است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از تارنمای پولیتیکو، جانسون در مصاحبه با این رسانه آمریکایی به ارزیابی سیاست های ترامپ و اوضاع مربوط به مسائل نژادی در این کشور پرداخت.

وی در این مصاحبه که روز جمعه منتشر شد، گفت: متاسفانه من فکر می کنم که اکنون کسی در کاخ سفید ریاست می کند که نه تنها اظهارات نژادپرستانه را مطرح، بلکه سیاست های نژادپرستانه ای را نیز اجرا کرده است.

جانسون در تشریح گرایشات نژادپرستانه ترامپ به اظهارات او در توصیف کشورهای دیگر به عنوان «چاه توالت» و تلاش او برای تضعیف هر گونه سیاست «باراک اوباما» رئیس جمهور سلفش اشاره کرد و گفت: بنابراین من نمی توانم نتیجه گیری به غیر از این داشته باشم که او (ترامپ) نژادپرست است.

رئیس NAACP گفت: رئیس جمهور از دیدار با اعضای سازمان حقوق مدنی خودداری کرده است هر چند که رئیس انجمن حقوق مدنی آمریکا در دوران کمپین انتخاباتی ترامپ و بعد از پیروزی او در انتخابات، بارها از او خواسته است در این انجمن سخنرانی کند.

انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان آمریکا که با هدف «اطمینان از برابری حقوق سیاسی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادیِ همه مردم و حذف نفرت و کینهٔ نژادپرستانه و تبعیض نژادی» تاسیس شده است از سال 1947 تاکنون میزبان همه رئیسان جمهوری این کشور بوده است.

جانسون با اشاره به حضور رئیسان جمهوری سابق آمریکا از جمله «رونالد ریگان»، «جرج بوش»، «بیل کلینتون» و «باراک اوباما» در این انجمن گفت: ما شاهد نبوده ایم که کاخ سفید در دوران ریاست ترامپ تعاملی با هیچ سازمان آمریکایی –آفریقایی داشته باشد. من مطلع نیست که ترامپ تعاملی واقعی با جوامع لاتین تبار و دیگر جوامع رنگین پوستان داشته باشد.

جانسون گفت، وی همچنان به دعوت از ترامپ برای سخنرانی در انجمن متبوعش ادامه می دهد اما تردید دارد که دولت «علاقه ای به گسترش ارتباطات خودد با گروه کوچکی از افراد که دیدگاه های یکسانی دارند، داشته باشد».

پولیتیکو نوشت: کاخ سفید از پاسخگویی فوری به اظهار نظر جانسون درباره ترامپ و روابط نژادپرستانه به طور کلی خودداری کرد.

شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیای آمریکا آگوست سال 2017 (مرداد-شهریور) صحنه درگیری هواداران حقوق مدنی اقلیت ها و هواداران برتری سفیدپوستان بود. ترامپ در واکنش به این اعتراضات «هر دو طرف» را مسئول خشونت ها در این شهر توصیف کرد که انتقادهایی را از سوی هر دو حزب اصلی آمریکا و حتی متحدان اروپایی آمریکا برانگیخت.

موضع ترامپ درتوصیف کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای آمریکای مرکزی به عنوان «چاه توالت» نیز درنشستی که اوایل سال جاری میلادی در دفتر بیضی شکل کاخ سفید مطرح شد، انتقادهای فراوانی را برانگیخت.

ترامپ همچنین مدعی شده که اوباما رئیس جمهور رنگین پوست پیشین آمریکا صلاحیت ریاست جمهوری را نداشته زیرا او در آمریکا متولد نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۸۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان