//
کدخبر: ۱۱۵۴۲۲ //

برش کیک صلح و دوستی با حضور سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران

برش کیک صلح و دوستی با حضور سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

کاوه الفتی منش؛ مراسم برش کیک صلح و دوستی به همت مجمع رؤساى انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها ، با حضورجمعی از سفرای مقیم تهران ، رؤساى انجمن هاى دوستى کشورها و «علی اکبر صالحی »معاون رییس جمهور  برگزار شد.

 به گفته « مسیح میرحسینى  » بازیگر سینما و مشاور فرهنگى هنرى نایب رئیس مجمع رؤساى انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها : انجمن هاى دوستى غیر سیاسى و غیر دولتى هستند که همواره با ایجاد کارهاى فرهنگى و صلح دوستانه در جهت تعمق بخشیدن به روابط دوستى بین ملت ایران با سایر ملل در حال فعالیت هستند که این مراسم برش کیک صلح و دوستى نیز همه ساله به همت این  انجمن برگزار می شود.

وى گفت : در این شرایط خاصى که با آن مواجه هستیم ، اهمیت حضور چنین انجیو هایى بعنوان پل ارتباطى بین ملت ها بیش از پیش ملموس است زیرا عملکرد انجمن دوستى تأثیر به سزایى بر دیپلماسى عمومى و ایجاد صلح با سایر کشورها دارد .    

دکتر سیدان نایب رئیس مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى نیز در حاشیه مراسم اظهار کرد :  اداره دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به عنوان اداره تخصصی ناظر بر عملکرد انجمن های صلح و دوستی مى باشد ومی توان به جرأت گفت این انجمن ها به شکلى مؤثر مى تواند خلأ ارتباطی بین کشورها را پر کند .

سیدان با اشاره  به حفظ منافع ملی با فعالیت روزافزون و چند بعدی این انجمن گفت : بی شک همه فعالیت های چند بعدی فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی ما برای شناساندن ایران متمدن به دیگر کشورهاست و خوشبختانه در این سالها توانسته ایم تعاملات مفید و سازنده ای با سفرای دیگر کشورها بر قرار کنیم وشناخت جامع و قابل قبولی از ایران بدان ها ارائه بدهیم .

photo_۲۰۱۸-۰۸-۰۱_۱۳-۰۵-۲۸

وى افزود : چند سال پیاپی اقدام به برگزاری روزجهانی صلح و دوستی می کنیم و این مراسم که با رها کردن تعداد زیادى کبوتر سفید همراه است ، برای سفرای دیگر کشورها بسیار جذاب و بیاد ماندنی است . در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته «ان – جی – او » ها نقش بسزایی دارند و امیدواریم پس از این ، ظرفیت های بالای این انجمن مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا بتوان با حمایت دولت و دیگر قوا دایره فعالیت های بشر دوستانه انجمن را گسترش داد .

سیدان تصریح کرد : انجمن های صلح و دوستی کاتالیزور ارتباط و تعاملات صلح آمیز بین کشورها هستند و برش کیک صلح و دوستی حرکتی سمبلیک است که به ما یاد آوری می کند همه مردم جهان نیازمند زندگی همراه  با صلح و آرامش هستند .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۴۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان