//
کدخبر: ۱۱۵۰۶۴ //

گلوله‌های تقویت شده ارتش اسرائیل برای مقابله با فلسطینی ها

پزشکان بدون مرز اعلام کردند: گلوله‌های ارتش اسرائیل استخوان‌ فلسطینی‌ها را پودر می‌کند.

 گلوله‌های تقویت شده ارتش اسرائیل برای مقابله با فلسطینی ها
به گزارش فرتاک نیوز،

 «سازمان پزشکان بدون مرز» اعلام کرد تعدادی از کادر این سازمان که در نوار غزه فعال هستند طی راهپیمایی‌های بازگشت، مجروحانی را پذیرش کرده‌اند که گلوله ، استخوان آنها را تبدیل به پودر کرده بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، با گذشت حدود چهار ماه از راهپیمایی‌های بازگشت، «سازمان پزشکان بدون مرز» نشستی درباره وضعیت پزشکی و انسانی غزه در بیروت برگزار کرد و عنوان بحث «زمانی که استخوان به پودر تبدیل می‌شود» بود.

«جیهان بسیسو» مدیر اجرایی دفتر سازمان پزشکان بدون مرز در لبنان اعلام کرد عنوان جلسه (زمانی که استخوان به غبار تبدیل می‌شود) شعاری دقیق و صحبت جراحی است که طی هفته‌های اول مجروحان راهپیمایی بازگشت را معالجه می‌کرده است.

وی ادامه داد: تعداد مجروحانی که سازمان پزشکان بدون مرز طی گذشت دو ماه از راهپیمایی بازگشت معالجه کرده بسیار بیشتر از تعدادی مجروحان معالجه شده در جنگ 2014 علیه نوار غزه بوده است، در این جنگ فقط 1700 نفر مجروح شدند.

بر اساس دیده‌های پزشکان بدون مرز، گلوله استخوان‌های بسیاری از مجروحان را دچار شکستگی‌های متعدد کرده است و این یعنی اینکه استخوان‌ها به پودر تبدیل شده‌اند.

سازمان پزشکان بدون مرز، یک سازمان پزشکی انسانی مستقل است که از سال 1989 در فلسطین و از سال 2000 در نوار غزه فعال است.

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تا کنون 155 فلسطینی در این راهپیمایی‌ها به شهادت رسیده‌اند و بیش از 16 هزار نفر دیگر زخمی شد‌ه‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۰۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان