//
کدخبر: ۱۱۴۸۳۴ //

کردهای سوریه: مذاکره با دولت دمشق برای ما کافی است

رئیس شورای سوریه دمکراتیک گفت: پس از مذاکره با دمشق دیگر نیازی به شرکت در گفت و گوهای آستانه و کمیته تدوین قانون اساسی نداریم.

 کردهای سوریه: مذاکره با دولت دمشق برای ما کافی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 'ریاض درار' روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه الوطن افزود: نیروهای دمکراتیک سوریه بسیار خوشبین هستند که پس از نشست امور خدمات رسانی ، این همکاری ها به سمت امور سیاسی و قانون اساسی نیز گسترش یابد.

وی بر آمادگی نیروهای دمکراتیک برای مشارکت در مبارزه با تروریسم در استان ادلب تا سویدا و عفرین با دمشق تاکید کرد‌.

رئیس شورای سوریه دمکراتیک اضافه کرد: آنچه تاکنون با دولت انجام شده مشورت است و نه گفت و گو و اگر منظور مذاکره باشد ما آن را از زمان اعلام آمادگی برای گفت و گوهای بدون پیش شرط با نظام آغاز کرده ایم.

درار گفت: زمان نشست دوم با دولت سوریه مشخص نشده، ولی ممکن است نشست هایی بدون تعیین وقت قبلی انجام دهیم ولی در این دور نقاط مثبت زیادی وجود داشت که می تواند زیربنا قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم درباره امور خدمات رسانی به مناطق کردی بیشتر خوشبین باشیم و براین اساس به سمت امور سیاسی و قانونی نیز حرکت کنیم.

شورای سوریه دموکراتیک شاخه سیاسی «نیروهای دموکراتیک» کرد دو روز گذشته (شنبه) برای ادامه مذاکرات برای پایان دادن به جنگ و درگیری هشت ساله در این کشور با دولت مرکزی به توافق رسید.

این شورای که اکثریت اعضای آن را کردها تشکیل می‌ دهند، پس از توافق اولیه در دمشق در خصوص تشکیل چند کمیته ویژه برای پیشبرد گفت و گوها به منظور پایان دادن به جنگ به ویژه در مناطق شمال شرق این کشور تاکید کرد.

مذاکرات میان نمایندگان سوریه دموکراتیک با دولت دمشق سوالات بسیاری را در خصوص سیاست آینده آمریکا در قبال این کشور مطرح کرده است.

نیروهای آمریکایی در مناطق تحت سیطره نیروهای کرد دموکرات در شرق فرات مستقر هستند.

کردهای سوریه نیز به ویژه پس از اظهارات متناقض مقامات واشنگتن در خصوص طرح های آنها درباره سوریه، موضع محافظه کارانه ای را در قبال واشنگتن اتخاذ کردند.

به عقیده کارشناسان، مروری بر سیاست ها و اقدامات آمریکا در سوریه نشان می دهد که کردهای سوری بارها مورد خیانت کشورهای غربی به ویژه آمریکا قرار گرفته اند.

در حال حاضر نیز حضور نیروهای آمریکایی در منطقه فرات سوریه که به خاطر وجود نفت از اهمیت زیادی برخوردار بوده با حمایت ترکیه در حال افزایش است.

آمریکا بدون اجازه دولت سوریه با وارد کردن نیروهای نظامی خود به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه 10 پایگاه نظامی برای حمایت از تروریست ها در شرق سوریه احداث کرده است.

دولت سوریه نیز بارها با اعلام حضور غیرقانونی نیروهای امریکایی در این کشور، خواستار خروج آنها شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۸۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان