//
کدخبر: ۱۱۳۵۸۸ //

ژاپن ۶ عضو دیگر فرقه تروریستی 'اوم' را اعدام کرد

تلویزیون 'ان.اچ.کی' ژاپن گزارش کرد این کشور امروز پنجشنبه 6 نفر از آخرین اعضای باقیمانده فرقه تروریستی 'اوم شینریکیو' را اعدام کرده است.

 ژاپن 6 عضو دیگر فرقه تروریستی 'اوم' را اعدام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دو هفته قبل نیز «شوکو آساهارا» رهبر فرقه اوم شینریکیو که در سال 1995 در متروی توکیو با انتشار گاز سارین 13 نفر را کشت و هزاران تن دیگر را مصدوم کرد، اعدام شده بود.

آساهارا نخستین فرد 13 عضو این فرقه بود که به دلیل این حمله و دیگر جنایت ها به همراه 6 نفر دیگر اعدام شد و امروز مابقی اعضای فرقه اوم شینریکیو اعدام شدند.

این اقدام تروریستی که در 20 مارس سال 1995 (29 اسفند 1373) انجام شد، توکیو پایتخت ژاپن را به صحنه جنگ بدل کرد و 29 کشته و بیش از 6 هزار و 500 مصدوم برجا گذاشت.

هزاران نفر از مردمی که در مترو توسط گاز سارین مصدوم شده بودند از متروها خارج شده و در حالت خفگی و جاری شدن خون از بینی، شهر را در وحشت فرو بردند.

آساهارا که نام اصلی او «چیزو ماتسومو» بوده و به صورت مادرزادی نابینا است، در دهه 1980 فرقه اوم شینریکیو را ایجاد کرد اما 5 سال پس از این حمله تروریستی از فرقه اخراج شد.

اوم شینریکیو که معنی آن «حقیقت والا» است بر پایه تلفیق باورهای هندوها و بودائیان به وجود آمد اما به تدریج به فرقه ای تبدیل شد که هسته اش پیشگویی های آخر الزمانی بود این فرقه در چندین کشور به عنوان گروهی ترویستی شناخته می شود.

تارنمای ژاپن تودی می نویسد که هر 13 نفر از این افراد در شرایطی اعدام شده اند که ژاپن سال 2019 برای کناره گیری امپراتور 'آکی هیتو' از سلطنت آماده می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان