//
کدخبر: ۱۱۲۷۳۸ //

پمپئو ایران ستیزی خود را به نمایش گذاشت

وزیر خارجه آمریکا با حضور در جمع معدود مخالفان جمهوری اسلامی ایران که پیشینه اقدامات تروریستی آنها بر کسی پوشیده نیست، بار دیگر ایران ستیزی خود را به نمایش گذاشت.

 پمپئو ایران ستیزی خود را به نمایش گذاشت
به گزارش فرتاک نیوز،

 مایکل پمپئو شامگاه یکشنبه به وقت محلی به سیمی ولی کالیفرنیا رفت و با حضور در کتابخانه رونالد ریگان رئیس جمهوری پیشین آمریکا به ایراد سخنرانی پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا شروع اظهارات خود را متوجه اصل انقلاب اسلامی کرد و افزود: رهبران ایران رونق و آزادی را قربانی تمام حرکت انقلابی شان کردند. از نظر اقتصادی رژیم به دنبال حرکت خود است و هر مبارز حزب الله معادل دو یا سه حقوق ایرانی ها دریافت می کند در صورتی که مردم در ایران به دنبال شغل و اصلاح اقتصاد هستند.

پمپئو با پرداختن به خبرهایی که تنها در برخی شبکه های مجازی مطرح شده است، مسئولان عالی ایران را به فساد متهم کرد و ادامه داد: دو سال پیش ایرانیان وقتی که پول زیاد به حساب های بانکی مقامات ارشد ایران از جمله صادق لاریجانی به ارزش 300 میلیون دلار رفت، اعتراض کردند.

وی همچنین مراجع عظام تقلید را به ثروت اندوزی متهم و اضافه کرد: فساد به گونه ای است که یک مافیا شکل گرفته و سپاه در بازار ملکی و مخابرات سرمایه گذاری کرده است.

وزیر خارجه آمریکا بدون توجه به اظهارات رئیس جمهوری این کشور مبنی بر هزینه هفت تریلیون دلاری در جنگ سوریه، ایران را به دلیل حمایت از دولت قانونی سوریه و گروه های مقاومت مورد اتهام قرار داد و سعی کرد مشکلات اقتصادی ایران را به این مساله مرتبط بداند.

پمپئو در ادامه سیاست های دولت ترامپ در حمایت از صهیونیسم اظهار کرد: ایدئولوژی اول انقلاب اسلامی از بین بردن اسرائیل است و اینکه بتواند علیه شهروندان آن بمب گذاری کند.

وی مدعی شد هزاران سرباز امریکایی در عراق با تجهیزات ایران کشته شده اند اما به کشتار صدها هزار عراقی بی گناه با سلاح های زیبای آمریکایی هیچ اشاره ای نکرد.

وزیر خارجه آمریکا به بازداشت چند ایرانی دو تابعیتی اشاره کرد و گفت: ما در دولت ترامپ می کوشیم تا این آمریکایی ها را به کشور بازگردانیم.

پمپئو ؛ دولت روحانی و وزیر خارجه کشورمان را ضدغربی دانست که در لباس اعتدال ظاهر شده اند و تاکید کرد: رژیم انقلاب اسلامی کاملا ضد غرب است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش در نقض حقوق بشر و کشتار سیاه پوستان بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است، ایران را به سرکوب حقوق انسانی متهم کرد و بازداشت یک دختری را به اتهام نمایش رقص در فضای مجازی یا کشف حجاب، نمونه از سرکوب در ایران توصیف کرد.

پمپئو همچنین اعدام قاتل سه مامور انتظامی را نقض حقوق بشر در ایران دانست و گفت: مرگ محمد ثلاث جزء یک سرکوب بزرگتر در ماه فوریه بود که دروایش خواهان آزادی هم قطارانشان بودند. در میان کسانی که در زندان هستند، رهبر 91 سالگی آنها است که تحت بازداشت خانگی است و محتاج مراقب های پزشکی است.

وی سوء رفتار با اقلیت های مذهبی را در ایران باعث تاسف خواند و بی توجه به آزادی مذاهب و ادیان که در قانون اساسی هم به آن اشاره شده است، گفت: آزادی اقلیت های مذهبی بخشی از بافت تمدنی ایران بوده است که به خاطر نیروهای یاغی از بین رفته است.

وزیر خارجه آمریکا اعتراض های خیابانی سال 1396 را بزرگترین اعتراض از سال 1359 توصیف کرد و افزود: این ها می خواهند که حکومت به آنها احترام بگذارد. این ایدئولوژی رژیم است که خیلی ها از آن خشمگین هستند و نمی تواند کشورشان را میهن خود بخوانند.

پمپئو همچنین به «شعار مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» هم واکنش نشان داد و اظهار کرد: سردادن صدای مرگ بر آمریکا و اسرائیل عادی نیست. گاهی به نظر می رسد که جهان به این سوء رفتارها واکنش نشان نمی دهد اما مردم ایران در برابر این خشونت ها ساکت نخواهند نشست و دولت ترامپ هم ساکت نخواهد بود.

وی مدعی شد: ایالات متحده از مردم ایران حمایت می کند، ما برای اینکه یک کشور آزاد شویم از ورای رنج وآلام رد شدیم.

وزیر خارجه آمریکا که سخن از حمایت از مردم ایران داشت نتوانست به فشارهای ظالمانه و تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران و در تنگنا قرار دادن اقتصاد این کشور اشاره نکند و گفت: ما فشار حداکثری بر روی قدرت جابجایی پول ایران خواهیم گذاشت.

پمپئو افزود: هدف ما این است که با مذاکره با کشورهایی که نفت ایران را وارد می کنند، تلاش کنیم تا میزان واردات نفت ایران را به صفر برسانیم.

وی به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا در شناسایی یک گردان انقلابی در بحرین به عنوان گروه تروریستی گفت: رهبران ایران همچون سردار قاسم سلیمانی باید پیامدهای اقدام بد خود را ببینند.

وزیر خارجه آمریکا در حالی حزب الله، حماس، انصارالله و گردان الاشتر بحرین را تروریستی خواند که خود در جمع گروه تروریستی منافقین حاضر شده است که حداقل دستشان به خون 17 هزار ایرانی آلوده است.

پمپئو همچنین از کشورهای دیگری که از رفتار ایران ناخرسندند خواست تا به کمپین آنها که ظاهرا متشکل از رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی و اماراتی است بپیوندند.

وی همچنین خواستار مذاکره با ایران شد و اظهار کرد: زمانی فشارها را کم خواهیم کرد که به طور ملموس تغییری در سیاست های ایران ببینیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۷۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان