//
کدخبر: ۱۱۲۵۹۶ //

کلاه سفیدهای شبه تروریست از سوریه به اردن منتقل شدند

رژیم صهیونیستی کلاه سفیدهای شبه تروریست را از جنوب غرب سوریه به اردن منتقل کرد.

 کلاه سفیدهای شبه تروریست از سوریه به اردن منتقل شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 پس از پایان یافتن ماموریت عناصر گروه تروریستی کلاه سفیدها، رژیم صهیونیستی در یک عملیات محرمانه و شبانه حدود 800 عضو این گروه و خانواده های آن ها را از جنوب غرب سوریه به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین و از آنجا به اردن منتقل کرد.

رسانه ها به نقل از 'اویخای ادرعی' سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این انتقال بر اساس درخواست امریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام شد.

وی افزود: این افراد به اردن منتقل شدند و از آنجا به انگلیس، آلمان و کانادا می روند.

گفته می شود اعزام این افراد به کشورهای مزبور در سه ماه آینده و پس از اقامت این افراد تحت نظر اردن در خاک این کشور انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز انتقال این تروریست ها به خاک کشور خود را تایید کرد و شمار آن ها را 800 نفر اعلام کرد.

'محمد الکاید' گفت: اردن پس از درخواست انگلیس، آلمان و کانادا اجازه انتقال کلاه سفیدها را به خاک خود داده است و این کشورها متعهد شده اند آن ها را از اردن ببرند.

وی افزود: این افراد در طول دوره حضورشان در خاک اردن در منطقه ای مشخص باقی خواهند ماند.

الکاید گفت: سه کشور غربی متعهد شده اند تا حداکثر سه ماه این افراد را به خاک خود منتقل کنند.

سازمان موسوم به کلاه سفیدها در مارس 2013 به دست ' جمیز لو میجرر ' کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تاسیس شد. از همان ابتدا حوزه کار این گروه مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی تعیین شد.

بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از چنگ تروریسم در این کشور نشان می دهند که کلاه سفیدها عضو گروه های تروریستی هستند و از تروریست ها حمایت می کنند، بویژه آنکه فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان توسط تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند.

اقدامات کلاه سفیدها که همواره در راستای جنایات گروه های تروریستی در سوریه بوده است ، نشان می دهد که عناصر این گروه سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان