//
کدخبر: ۱۱۲۴۷۵ //

ارتش آلمان نیروی خارجی استخدام می‌کند

رسانه‌های آلمانی از تصمیمات این کشور برای استخدام نیروهای خارجی برای ارتش به دلیل کمبود نیروهای متخصص داخلی خبر می‌دهند.

 ارتش آلمان نیروی خارجی استخدام می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، ارتش آلمان به دلیل کمبود نیرو در نظر دارد نیروهای خارجی استخدام کند. کارشناسان دفاعی البته مزایایی را در این تصمیم برلین می بینند، اما همچنین درباره خطرات این امر هم هشدار می دهند.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان در این باره به روزنامه "آیسبورگر آلگماینه" سایتونگ اظهار داشت که ارتش ما رشد خواهد کرد و برای این منظور ما به پرسنل متخصص نیاز داریم. ما از این رو همه گزینه های احتمالی را با دقت مورد بررسی قرار می دهیم.

"کارل هاینز برونر"، از کارشناسان دفاعی حزب سوسیال دموکرات آلمان حداقل می تواند این مسئله را تصور کند که نیروهای خارجی اروپایی در ارتش آلمان استخدام شود.

وی هم زمان در این باره هشدار داد که اگر شهروندان کشورهای دیگر پذیرفته شوند این خطر وجود دارد که ارتش آلمان تبدیل به نوعی ارتش مزدور شود. درباره دیگر نیروهای خارجی هم باید ابتدا این مسئله در نظر گرفته شود که آن ها تبعه آلمانی شوند و سپس به استخدام ارتش درآیند.

"فلوریان هان"، سخنگوی سیاست دفاعی گروه پارلمانی حزب سوسیال مسیحی هم در این باره اظهار داشته است که در چارچوب طرح تردد آزادانه در اروپا مدل های مدرن می توانند در اینجا توسعه یابند، اما باید دراستخدام سرباز خارجی بخصوص درباره مناسبات بر اساس وفادارای اطمینان حاصل شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان