//
کدخبر: ۱۱۲۳۴۴ //

نسخه «ترامپ» برای گونه‌های در خطر انقراض

دولت ترامپ اعلام کرد که قصد دارد در راستای تامین منافع فعالان اقتصادی، در قانون ۴۵‌ساله حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض، تغییراتی ایجاد کند.

 نسخه «ترامپ» برای گونه‌های در خطر انقراض
به گزارش فرتاک نیوز،

 دولت ترامپ، روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد با ایجاد تغییراتی در قانون حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض (Endangered Species Act) به حمایت‌های دولتی از گونه‌های جانوری و گیاهی در خطر انقراض پایان داده و زیستگاه‌های حفاظت‌شده حیات وحش را که برای محافظت از این گونه‌ها در برابر تهدید‌ها اختصاص داده شده بود محدود کند.

مسئولان اجرایی دولت ترامپ، مدعی هستند این قوانین جدید ساده‌تر هستند و با کاهش تعارضاتی که حیات وحش را در معرض خطر قرار می‌دهند به بهبود روند حفاظت از حیات وحش خواهد انجامید.

این در حالی است که انجمن‌های محیط زیستی و گروه‌های دوستدار حیات وحش معتقدند این صورتجلسه روند انقراض گونه‌های در معرض خطر را سرعت خواهد بخشید. آن‌ها به موفقیت قانون ۴۵‌ساله حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض در بهبود روند حفاظت از حیات وحش اشاره می‌کنند و تغییرات ایجاد شده در آن توسط دولت ترامپ را فراهم کردن بستری برای آسیب بیشتر به این گونه‌ها تلقی می‌کنند.

اما دولت ترامپ، در دفاع از ایجاد تغییر در این قانون و حذف برخی از بخش‌های آن می‌گوید که فعالان اقتصادی، این بخش‌ها را مانع توسعه اقتصاد می‌دانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان