//
کدخبر: ۱۱۱۸۷۶ //
المیادین گزارش داد

نقض توافق «فوعه و کفریا»؛ تروریست‌ها ۹۰۰ نفر را گروگان گرفتند

عناصر تروریستی در شمال سوریه، به رغم توافق دولت سوریه با گروه‌های مسلح برای تخلیه شهرک‌های «فوعه و کفریا»، بیش از 20 اتوبوس حامل اهالی این دو شهرک را گروگان گرفته‌اند.

نقض توافق «فوعه و کفریا»؛ تروریست‌ها 900 نفر را گروگان گرفتند
به گزارش فرتاک نیوز،

 شبکه «المیادین» به نقل از تیم رسانه‌ای خود که به ادلب برای پوشش اجرای توافق در شهرک‌های «فوعه» و «کفریا» رفته است، نوشت که گروه‌های تروریستی شمار زیادی از اهالی این دو شهرک را گروگان گرفته‌اند.

خبرنگار این شبکه می‌گوید عناصر مسلح نزدیک به ۹۰۰ نفر از اهالی شهرک‌های شیعه‌نشین مذکور را گروگان گرفته‌اند.

بر اساس گزارش المیادین، عناصر مسلح در استان ادلب، جلوی اتوبوس‌های حامل آخرین گروه از اهالی فوعه و کفریا را گرفته و اجازه حرکت به آن‌ها را نمی‌دهند.

برخی منابع تعداد این اتوبوس‌ها را بین ۱۹ الی ۲۱ اتوبوس اعلام کرده‌اند و بیش از هفت ساعت از گروگان‌گیری می‌گذرد.

به گزارش المیادین، برخی از عناصر تروریستی و مسلح اتوبوس‌های حامل اهالی فوعه و کفریا را متوقف کرده و با وارد شدن به آن‌ها اقدام به مصادره برخی از اشیاء و اموال سرنشینان اتوبوس‌ها کرده‌اند.

توافق تخلیه فوعه و کفریا بعد از گذشت بیش از سه سال محاصره بامداد پنجشنبه آغاز شد. گفته می‌شود برای انتقال اهالی این دو شهر از دیروز (چهارشنبه) ۱۲۱ اتوبوس و تعداد آمبولانس وارد شهرک‌های مذکور شده‌اند.

کودکان فرعه و کفریا در انتظار رهایی

نقشه مسیر حرکت اتوبوس‌ها

بر اساس توافق دولت سوریه با عناصر مسلح و تروریستی، کار انتقال اهالی فوعه و کفریا از گذرگاه «تله العیس» واقع در استان حلب صورت می‌گیرد.

وب‌سایت خبری مراسلون سوریه شمار اهالی دو شهرک را هفت هزار نفر اعلام کرده است و قرار است بعد از خروج از مناطق اشغالی تروریست‌ها در مرکز اقامت موقت «جبرین» اسکان یابند.

هنوز منابع رسمی جزئیاتی از این توافق و اینکه تعهدات دولت سوریه در قبال خروج اهالی فوعه و کفریا چیست، خبر منتشر نکرده‌اند.

 با این حال، خبرگزاری «إباء» وابسته به گروهک «تحریر الشام» مدعی است که دولت سوریه متعهد شده در قبال تخلیه دو شهر شیعه نشین، یک هزار و ۵۰۰ نفر از عناصر تروریستی وابسته به گروه‌های مسلح را که در زندان‌های دولت سوریه است، آزاد کند.

دولت سوریه پیشتر در مورد این دو شهرک با گروه‌های مسلح و تروریستی به توافق‌هایی دست یافته بود که در برخی موارد با کارشکنی و نقض تروریست‌ها این توافق‌ها کاملا اجرا نشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۸۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان