//
کدخبر: ۱۱۱۷۳۴ //

آلمان: «حداقل درجه قابلیت اعتماد» را از آمریکا می خواهیم

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت: خواسته کشورش و دیگر متحدان غربی آمریکا نشان دادن «حداقل درجه قابلیت اعتماد» از سوی رئیس جمهوری آمریکا و سیاست های واشنگتن است.

 آلمان: «حداقل درجه قابلیت اعتماد» را از آمریکا می خواهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

ماس از تلاش های دونالد ترامپ برای عقب نشینی از اظهاراتش در کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در هلسینکیِ فنلاند انتقاد کرد.

وی پس از دیدار با «روبرتو آمپوئرو» وزیر امور خارجه شیلی گفت تصمیم گیری درباره سیاست ها، وقتی که اطلاعات و حقایق کمتر از 24 ساعت دوام می آورند، امکان پذیر نیست.

انتقاد این دیپلمات آلمانی از ترامپ درحالی مطرح شده که رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از آنچه که در کنفرانس خبری مشترک با پوتین گفته بود، عقب نشینی کرد. وی در این کنفرانس درباره ارزیابی سازمان های اطلاعاتی آمریکا در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا ابراز تردید کرده بود.

ترامپ سپس گفت نسخه ای از اظهاراتش در هلسینکی را بررسی کرده و یک اشتباه لیپی رخ داده است. وی توضیح داد که جمله صحیح این است که دلیلی نمی بیند روسیه در انتخابات دخالت نکرده باشد.

ماس همچنین در گفت و گو با گروه رسانه ای «ریداکشن نیتزورک» آلمان بار دیگر از ترامپ انتقاد کرد و گفت متاسف است که رئیس جمهوری آمریکا از مواضع اخیر خود در انتقاد از اتحادیه اروپا و «دشمن» خواندن آن عقب نشینی نکرده است.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: سفر ترامپ به اروپا نشان داد که رفتار او بزرگترین چالش دیپلماسی است.

ماس، پیشتر نیز در واکنش به اظهارات ترامپ که اتحادیه اروپا را در روابط تجاری «دشمن» خوانده بود، گفت: اروپا دیگر نمی تواند به کاخ سفید اتکا کند.

وی با درخواست از اروپا برای حفظ اتحاد و همسویی بیشتر در موضع گیری ها، گفت: حملات لفظی شدید و توئیت های بیهوده نباید اروپا را دچار تفرقه کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان