//
کدخبر: ۱۱۰۱۲۴ //

ترامپ قرارداد تجاری با انگلیس را محتمل خواند

رییس جمهور آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس، از شدت انتقاداتش به طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاست و ترزا می را تحسین و تاکید کرد که روابط دو جانبه میان انگلیس و آمریکا "هیچ‌گاه از این قوی‌تر نبوده است".

ترامپ قرارداد تجاری با انگلیس را محتمل خواند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، هشدار دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در این خصوص که روابط نزدیک انگلیس با اتحادیه اروپا، قراردادهای تجاری آتی آمریکا را از بین خواهد برد، نخستین سفر رسمی ترامپ به انگلیس را تحت تاثیر قرار داده بود.

به دنبال مذاکراتی که ترامپ و ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اقامتگاه او صورت دادند، رییس جمهور آمریکا تصریح کرد که اظهارات او درباره استراتژی می درباره مذاکرات بریگزیت ممکن است شتابزده بوده باشند.

ترامپ طی کنفرانسی خبری به ترزا می گفت: هرکاری که انجام دهید، ما با آن مشکلی نداریم. فقط مطمئن شوید که می‌توانیم با یکدیگر تجارت داشته باشیم؛ این همه آن چیزی است که اهمیت دارد. آمریکا به دنبال نهایی کردن یک قرارداد تجاری دوجانبه بزرگ است.

ترامپ ضمن بیان این اظهارات بارها رهبری می را تحسین کرد و گفت او "زنی فوق‌العاده" است.

طرح پیروی از قوانین اتحادیه اروپا در اقدامات تجاری مساله‌ای است که در انگلیس انتقادات زیادی را از سوی مخالفان اتحادیه اروپا برانگیخته است و به نظر می‌رسد که ترامپ نیز از دیدگاه آنان حمایت می‌کند.

اظهارت منفی او درباره قرارداد تجاری آمریکا و انگلیس که برای حامیان بریگزیت یکی از مهم‌ترین منافع ترک اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، این طرح را با چالش‌هایی مواجه کرد اما ترامپ پس از گفت‌وگو با مقامات ترزا می و کارشناسان تجاری اظهار کرد، قراردادی تجاری میان انگلیس و آمریکا "محتمل خواهد بود".

می، توافق با ترامپ را برای دستیابی به یک قرارداد تجاری آزاد "جاه‌طلبانه" تایید کرد و گفت: طرح ما بر مبنای چیزی است که مردم انگلیس به آن رای داده‌اند.

این دو رهبر همچنین بر تداوم همکاری‌های خود در حوزه دفاعی و امنیتی تاکید کردند وترامپ از می به خاطر حمایت هایش در نشست اخیر ناتو در بروکسل قدردانی کرد.

نخست وزیر انگلیس در این کنفرانس خبری گفت، او و ترامپ توافق کرده‌اند تا با روسیه تعاملی"قدرتمند و همراه با اتحاد" داشته باشند و رییس جمهور آمریکا نیز ادامه داد، در خصوص روسیه از هرکس دیگر سختگیرتر بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۱۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان