//
کدخبر: ۱۰۹۳۲۴ //
دبیر کل سابق ناتو:

ناتو نمی‌تواند بودجه مدنظر ترامپ را تأمین کند

دبیر کل سابق ناتو در یادداشتی برای یک روزنامه آلمانی بر لزوم برخورداری اروپا از یک متحد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد.

ناتو نمی‌تواند بودجه مدنظر ترامپ را تأمین کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «آندریاس فوگ راسموسن» دبیر کل سابق ناتو در آستانه نشست دو روزه ناتو یادداشتی در روزنامه آلمانی زوددویچه به رشته تحریر در آورده است.

وی در این یادداشت نوشت: چشم ها در نشست ناتو به ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوخته خواهد شد تا واکنش وی را پس از نشست با گروه هفت مقایسه کنند، زمانی که باز «تئوری اول از همه آمریکا» را مطرح کرد.

راسموسن با ابراز امیدواری به تغییر موضع ترامپ نسبت به نشست گروه هفت افزود: ترامپ علاوه بر اینکه می گوید اول آمریکا زمزمه های پی در پی برای افزایش بودجه نظامی نیز مطرح می کند. به صراحت می توان گفت که همه کشورهای عضو ناتو نمی توانند میزان بودجه نظامی در نظر گرفته شده برای ناتو را با اندازه و مقیاسی که ترامپ تعیین می کند، تنظیم کنند.

دبیر کل سابق ناتو در بخش دیگری از یادداشت خود تاکید کرده که اروپا نیاز به متحدی قوی در ناتو دارد، زیرا نمی تواند به تنهایی بر چالش هایی که با آن روبرو است فایق آید. اروپا در برخی موارد نیاز به اتخاذ استراتژی های خاص دارد که فقط در صورت داشتن یک متحد می تواند تحقق استراتژی ها را میسر بداند.

راسموسن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ دبیر کل ناتو بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۹۳۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان