//
کدخبر: ۱۰۶۳۵۷ //

مخالفان سوری شکست مذاکرات با روسیه در جنوب را اعلام کردند

هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه از جامعه جهانی خواست برای توقف عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب سوریه وارد عمل شود. در عین حال مخالفان سوریه شروط روسیه را برای آشتی رد کردند.

مخالفان سوری شکست مذاکرات با روسیه در جنوب را اعلام کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت شبکه الجزیره، هیئت مذاکره کنندگان مخالفان سوریه در بیانیه رسمی طی اظهاراتی فرافکنانه از جامعه جهانی خواست آنچه آن را "نقض‌های وحشیانه" صورت گرفته در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه خواند، محکوم کند و تدابیر لازم را برای توقف آن در نظر بگیرد.

این هیئت روسیه و ایران را مسؤول نقض توافق‌های امضا شده دانست!

هیئت مخالفان اعلام کرد: هیچ راهکاری درباره سوریه با وجود ایران و روسیه وجود ندارد و تنها راهکار روند سیاسی مورد توافق سازمان ملل است و شورای امنیت باید از آن حمایت کند.

از سوی دیگر، ابراهیم الجیباوی، سخنگوی اتاق عملیات مرکزی در جنوب سوریه (مخالفان) گفت: شروطی که طرف روسی در مذاکرات با ارتش آزاد گذاشته قابل قبول نیست.

سخنگوی نیروهای مخالف گفت: نشستی که روز شنبه با طرف روسیه در جنوب برگزار کردیم به شکست انجامید چون ما شروط مسکو را قبول نکردیم.

الجیباوی تاکید کرد: روس‌ها آماده شنیدن حرف‌ها و خواسته‌های ما نبودند و تنها یک راه حل داشتند و آن قبول شروط آنها و تسلیم شدن بود.

روسیه شرط گذاشته بود که مخالفان سلاح سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل داده و پلیس نظامی روسیه وارد شهر درعا شود. همچنین مخالفان باید نهادهای دولتی را تحویل نظام داده و تمامی نیروها و افسران جدا شده از نظام به کارشان رسیدگی شود.

بسیج عمومی مخالفان

بعد از شکست مذاکرات برای توقف درگیری‌ها بین ارتش سوریه و گروه‌های مخالف در استان درعا در جنوب تیم اداره بحران که در کنار مخالفان در مذاکرات با طرف روسی مشارکت دارد، بسیج عمومی اعلام کرد.

به گفته عدنان مسالم، هماهنگ کننده کل تیم بحران، این فراخوان برای بسیج عمومی بعد از مخالفت طرف روس با درخواست تیم مذکور در این زمینه بود که اردن ضامن مذاکرات باشد.

وی خاطرنشان کرد، تیم روسی در مذاکرات این دلایل را مطرح کرده که ارتش سوریه عملیات را هدایت می‌کند و آن تصمیم گیرنده است.

تیم مخالفان همچنین جنگنده‌های روسیه را به تلاش برای هدف قرار دادن تیم مذاکره کننده مخالفان در جریان انتقال‌شان به سمت بصری الشام متهم کرد.

مذاکره کنندگان مخالفان سوری روز شنبه فاش کردند، مخالفان مذاکرات با روسیه درباره توافق بر سر بازگشت حاکمیت نظام بر بخش‌هایی در استان درعا که تحت تسلط مخالفان است،‌ آغاز کرده‌اند.

تحولات میدانی

همچنین رسانه‌های رسمی نظام سوریه از آزادسازی روستاهای الجیزه و السهوه در حومه شرقی درعا به اضافه آزادسازی شهرک‌های الغاریه الغربیه، الکرک شرقی و المسیفره و نیز ورود شهرک‌های دیگر به توافق آشتی خبر دادند.

آزادسازی روستاهای الجیزه و السهوه چند ساعت بعد از آزادسازی روستاهای الغاریه الغربیه، الکرک الشرقی و المسیفره بود. ارتش سوریه همچنین در پی توافق آشتی وارد شهرک‌های الغاریه الشرقیه، ام ولد، تل الشیخ حسین و تلول خلیف شد.

همچنین پلیس روسیه وارد شهرک بصری الشام در پی تسلیم شدن مخالفان مسلح شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان نیز اعلام کرد، نیروهای ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی از  دو هفته پیش با حمایت نظامی روسیه بر بیش از نیمی از مساحت استان درعا تسلط یافته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۶۳۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان