//
کدخبر: ۱۰۵۶۰۲ //

طرح سناتورهای آمریکایی برای نظارت بیشتر بر مذاکرات کره شمالی

سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکا طرحی را ارائه داده‌اند که خواستار افزایش نظارت کنگره بر هرگونه توافق هسته‌ای با کره شمالی شده اند.

 طرح سناتورهای آمریکایی برای نظارت بیشتر بر مذاکرات کره شمالی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رادیو کی بی اس، باب منندز و کوری گاردنر سناتورهای آمریکایی طرحی را ارائه کرده اند که در صورت تصویب و اجرا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را ملزم خواهد کرد تا ظرف مدت 90 روز گزارشی را درباره روند مذاکره با کره شمالی ارائه دهد و هر 180 روز نیز گزارشی را درباره پایبندی کره شمالی به روند خلع سلاح هسته‌ای به کنگره بدهد.

این طرح افزود: اگر توافق هسته‌ای با کره شمالی حاصل شود، رئیس جمهور باید ظرف مدت 5 روز این توافق را به کنگره ارائه دهد.

این طرح به این مساله اشاره می کند که آمریکا دیپلماسی را به سوی خلع سلاح کامل، برگشت ناپذیر و قابل راستی آزمایی دنبال خواهد کرد و تحریم ها تا زمانی علیه کره شمالی حفظ خواهد شد که اقدامات قابل راستی آزمایی از سوی این کشور برای دستیابی به این هدف انجام شود.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز چهارشنبه در سخنانی گفت: مطمئن هستم که کره شمالی دیدگاه ایالات متحده درباره خلع سلاح کامل هسته‌ای را درک کرده است و دو کشور به مذاکرات خود پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ادامه می دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در مذاکرات مان درباره منظور اصلی از خلع سلاح کامل هسته‌ای کاملا صریح و شفاف بوده ایم.

ترامپ به خاطر امضای یک توافقنامه مبهم با رهبر کره شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای با انتقادات زیادی از سوی تحلیلگران مسائل امنیت ملی روبرو شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۶۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان