//
کدخبر: ۱۰۵۲۸۲ //

دادگاه عالی آمریکا ممنوعیت سفر اتباع کره شمالی را تایید کرد

دادگاه عالی آمریکا با صدور حکمی دستور ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع شهروندان ۵ کشور اسلامی به همراه اتباع کره شمالی به ایالات متحده را تایید کرده است.

 دادگاه عالی آمریکا ممنوعیت سفر اتباع کره شمالی را تایید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دادگاه عالی آمریکا تصمیم گرفته است تا دستور دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع 5 کشور اسلامی یعنی سوریه، ایران، لیبی، یمن و سومالی به ایالات متحده را تایید کند.

بر اساس این گزارش، نکته قابل توجه در حکم دادگاه آن است که نام کره شمالی نیز در این فهرست دیده می شود. این در شرایطی است که روابط آمریکا و کره شمالی پس از متشنج شدن طی ماه های گذشته، اخیرا بهبود یافته و رهبران دو کشور در سنگاپور دیدار کرده‌اند.

ترامپ در دو دستور ممنوعیت سفر که سال گذشته صادر کرده بود، شهروندان کره شمالی را از ورود به آمریکا منع نکرده بود.

ترامپ سال گذشته تهدیدات زیادی را علیه کره شمالی مطرح کرد. تنش ها بین دو کشور در ژوئن 2017 میلادی به اوج خود رسید، آن هم زمانی که اوتو وارمبایر دانشجوی آمریکایی که 17 ماه در کره شمالی در بازداشت بود، در حالی که در وضعیت کما به سر می برد، به آمریکا بازگردانده شد و 6 روز بعد جان خود را از دست داد. این مساله موجب شد تا وزارت خارجه آمریکا مانع از سفر شهروندان آمریکایی به کره شمالی شود.

سرانجام آمریکا در سپتامبر 2017 میلادی تصمیم گرفت تا کره شمالی را نیز به فهرست کشورهایی که شامل ممنوعیت سفر به آمریکا می شوند، اضافه کند. این بخشی از تلاش دولت ترامپ برای تشدید فشار علیه کره شمالی بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان