//
کدخبر: ۱۰۳۸۸۴ //

آمریکا پایگاه ارتش سوریه را منهدم کرد

ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا یک مقر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را در نزدیکی التنف منهدم کرد.

 آمریکا پایگاه ارتش سوریه را منهدم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

رسانه های مخالف سوری روز جمعه اعلام کردند که ائتلاف امریکایی در پاسخ به شلیک از طرف یک پایگاه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در منطقه العلیانیه آن را منهدم کردند.

به گزارش پایگاه عنب بلدی وابسته به مخالفان به نقل از فرمانده نیروهای موسوم به مغاویر الثوره تابع ارتش آزاد مدعی شد: ائتلاف بین المللی پنجشنبه پس از شلیک خمپاره از این مقر به طرف پایگاه آمریکا در منطقه التنف آن را بمباران کردند.

مهند الطلاع افزود: این پایگاه در مرز منطقه 55 که ارتش آزاد با پشتیبانی ائتلاف بر آن مسلط است، قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این پایگاه که یک مقر کامل است حدود 25 هزار نیرو و تجهیزات زیادی قرار دارد.

الطلاع درباره میزان خسارت های وارد شده به این پایگاه اظهار نظر نکرد.

تاکنون ائتلاف بین المللی و دولت سوریه در این باره اظهار نظری نکرده اند.

با پاکسازی مناطق گسترده ای از صحرای سوریه (البادیه)، پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق، به محاصره ارتش این کشور درآمد.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با پاکسازی مناطق مرزی با عراق از البوکمال تا التنف از باقیمانده های گروه تروریستی داعش، از همه طرف پایگاه اشغالگران آمریکایی را محاصره کردند.

نیروهای آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق بدون موافقت دولت سوریه مستقر هستند و از باقیمانده های گروه تروریستی داعشی حمایت های لجستیکی و تسلیحاتی به عمل می آورند و زیر نظر نیروهای ویژه آمریکا برای آنها پایگاه های آموزشی تاسیس کرده اند به گونه ای که این مناطق ظرف چند ماه اخیر به منطقه آغاز عملیات تروریستی داعش برای حمله به شماری از مراکز و نقاط نظامی در منطقه البادیه سوریه تبدیل شده است.

عناصر گروه تروریستی داعش پس از شکست سنگین و از دست دادن حکومت خودخوانده خود در سوریه در آذر ماه سال 1396، هم اکنون به صورت گروه های خفته در برخی شهرها و بیابان های سوریه مخفی شده و هر از گاهی اقدام به اقدامات تروریستی در این کشور می کنند.

در سال 1394 گروه تروریستی داعش حدود 50 درصد از خاک سوریه را در تصرف خود داشت، اما در اثر عملیات نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه، این گروهک تروریستی هم اکنون حدود چهاردرصد خاک سوریه را در تصرف و اشغال خود دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان