//
کدخبر: ۱۰۳۷۲۵ //
در دیدار با معارضان سوری صورت گرفت

تأکید قاهره بر راهکار سیاسی بحران سوریه

جمعی از معارضان و رهبران هیأت مذاکرات سوریه که به قاهره سفر کرده‌اند با وزیر خارجه مصر دیدار کردند.

تأکید قاهره بر راهکار سیاسی بحران سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

هیأتی از معارضان سوریه با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه و هماهنگی تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی و آغاز فعالیت‌ها، گفت‌وگو کردند.

«أحمد أبوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که شکری در ابتدای این دیدار بر استمرار موضع قاهره بر حمایت از راه‌حل سیاسی در سوریه به گونه‌ای که تمامیت ارضی سوریه و وحدت آن حفظ شود و نیز تلاش برای توقف خونریزی‌ها و از سرگیری مذاکرات بر اساس مرجعیت راه‌حل سیاسی به خصوص قطعنامه ۲۲۵۴ و بیانیه ژنو ۱ تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، وزیر خارجه مصر همچنین بر اهمیت تشکیل کمیته قانونگذاری و آغاز فعالیت‌های آن به عنوان یکی از ارکان اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ تأکید کرد و افزود که این قطعنامه شورای امنیت شامل عناصر بسیار مهمی است از جمله اینکه راهکار سیاسی بحران سوریه تنها راه‌حل است و بایستی از طریق مذاکرات داخلی سوریه به آن دست یافت.

شکری همچنین از تمایل قاهره برای شکستن رکود فعلی در روند سیاسی و تمرکز بر روی توافقات قبلی جهت تحقق پیشرفت در روند سیاسی آتی خبر داد و از همه طرف‌های بحران خواست تا به مسئولیت خود در این زمینه عمل کرده و از هیأت مذاکرات حمایت بعمل آورند.

هیأت معارضان سوریه نیز ضمن قدردانی از ایفای نقش قاهره در بحران سوریه، نتایج تماس‌ها و رایزنی‌ها صورت گرفته برای انتخاب نمایندگان معارضان در کمیته قانون اساسی را به اطلاع وزیر خارجه مصر رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۷۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان