//
کدخبر: ۱۰۳۱۵۸ //

فرانسه: اروپا و آمریکا ارزش های مشترک ندارند

تارنمای خبری واشنگتن اگزماینر نوشت:'بنژمن گریوو'(Benjamin Griveaux)سخنگوی دولت فرانسه درواکنش به اجرای سیاست 'تحمل صفر' از سوی دولت دونالد ترامپ گفت: اروپا و آمریکا یقینا ارزش های مشترکی ندارند.

 فرانسه: اروپا و آمریکا ارزش های مشترک ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 واشنگتن اگزماینر در ادامه افزود: گریوو در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون فرانسه با انتقاد از وقایعی که در آمریکا رخ می دهد گفت: 'ما نمی خواهیم آنچه در آمریکا رخ می دهد در اروپا روی دهد، ما مدل جامعه مدنی و ارزش های مشترکی با آمریکا نداریم.

این نشریه آمریکایی افزود: در روزهای اخیر و با توجه به انتشار تصاویر جدا شدن فرزندان از والدین پناهجو و ضجه های ضبط شده کودکان آنان که توسط ماموران مهاجرتی در پی اجرای سیاست تحمل صفر صورت گرفته، دولت ترامپ با بازخوردهای تند داخلی و بین المللی مواجه است.

این تارنمای خبری آمریکایی در ادامه نوشت: سخنگوی دولت فرانسه تصاویر کودکان را 'تکان دهنده' توصیف کرد.

واشنگتن اگزماینر افزود: مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کردند که از 19 آوریل تا 31 ماه مه (30 فروردین تا 10 خردادماه) یکهزار و 995کودک از والدین خود جدا و به مکان های متعلق به وزارت خدمات درمانی و انسانی آمریکا منتقل شده اند.

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: دولت ترامپ با دفاع از اجرای این سیاست گفته است مهاجران غیرقانونی باید بدانند درصورت عبور غیر مجاز از مرز آمریکا، دادگاهی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، اقدام دولت ترامپ دراجرای سیاست تحمل صفر باپناهجویان علاوه بر واکنش های جهانی، بازخوردهای داخلی هم داشت طوریکه جف مرکلی (Jeff Merkley) سناتور دمکرات از ایالت 'اورگان' با حضور در 'برانزویل' ایالت تگزاس در اعتراض به اجرای این قانون توسط دولت ترامپ درجمع خبرنگاران گفت: باید نام سیاست 'تحمل صفر' (Zero Tolerance) را 'بدون انسانیت' (Zero Humanity) و یا سیاست 'بدون منطق' (Zero Logic) گذاشت.

'بت اورورک' (Beto O'Rourke) نماینده حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز گذشته (دوشنبه) در این باره به سی ان ان گفت: جدا ساختن والدین از کودکان و اخراج آنها از کشور یک اقدام غیر انسانی است، این کار 'غیر آمریکایی' است اما درحال حاضر توسط دولت ترامپ اجرا می شود.

'آلیسون لیل پارکر' (Alison Leal Parker) مدیر'دیده بان حقوق بشر در امور آمریکا' درپی اجرای سیاست 'تحمل صفر' موسوم به (Zero Tolerance) وطرز برخورد نیروهای مرزی آمریکا با خانواده های پناهجویان به سی ان ان گفت: دولت ترامپ بحران انسانی ایجاد کرده است.

این موضوع همچنین واکنش منفی بانوان اول سابق آمریکا همچون 'میشل اوباما'، 'لورا بوش' (Laura Bush)همسر جرج دبلیو بوش پسر، هیلاری کلینتون و 'روزالین کارتر'( Rosalynn Carter) همسر سی ونهمین رئیس جمهوری آمریکا را به همراه داشته است و ملانیا ترامپ نیز اعمال اینگونه رفتار را انزجار آمیز توصیف کرد.

ترامپ دوشنبه گذشته برابر با 28 خردادماه طی سخنانی در واشنگتن در دفاع از اجرای این سیاست غیرانسانی گفت: اجازه نمی دهم آمریکا تحت نظارت من به اردوگاه مهاجران و پناهجویان بدل شود، به آنچه در اروپا می گذرد نگاه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان