//
کدخبر: ۱۰۲۳۷۱ //
سیاستمدار انگلیسی:

لندن با ترامپ فصل مشترکی ندارد

املی ثورنبری وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس از حزب کارگر گفت: این کشور با رئیس‌جمهوری آمریکا که از توافقنامه اقلیمی پاریس و برجام خارج شد، فصل مشترکی ندارد.

لندن با ترامپ فصل مشترکی ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 ثورنبری روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بی.بی.سی عنوان کرد که اگر با دونالد ترامپ در لندن ملاقات کند، اختلاف دیدگاه خود را با وی مطرح خواهد کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که یک فردی زور می‌گوید باید در مقابلش ایستاد و نیازی نیست که با او مماشات کرد.

این سیاستمدار انگلیسی، ترامپ را یک «سیاره ناخوشایند» خواند و در پاسخ به این سؤال که چرا وی را این‌گونه توصیف می‌کند، گفت: ترامپ شایسته این صفت است.

بر اساس این گزارش، به‌رغم مخالفت‌های گسترده در انگلیس، ترامپ قرار است چهارمین بخت خود را برای سفر به لندن در 22 تیرماه آینده بیازماید. به گفته منابع انگلیسی این‌یک سفر «کاری» خواهد بود و ترامپ با 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس ملاقات می کند.

آمار ثبت‌شده در صفحات مجازی وابسته به نهادهای حقوق بشری و مخالف جنگ در انگلیس نشان می‌دهد که روند افزایش شمار مخالفان سفر ترامپ به لندن شتاب بی‌سابقه‌ای به خود گرفته است. آمار یک ‌نهاد مدنی موسوم به «اعتراض علیه سفر ترامپ» در صفحه فیس‌بوک نشان می‌دهد که ظرف کمتر از یک ماه گذشته بالغ‌بر 50 هزار نفر به علاقه‌مندان شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا پیوسته‌اند. این آمار معادل پیوستن حدود دو هزار نفر به جمع مخالفان سفر ترامپ به لندن در هر روز محسوب می‌شود.

نهاد یادشده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که هم‌زمان با سفر ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای به نام 'تجمع مقاومت' مقابل داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری) برگزار خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: به خیابان‌ها سرازیر می‌شویم تا جلوی نفرت، کوته‌فکری و نژادپرستی را بگیریم.

سایر نهادهای مدنی نیز در تبلیغات جداگانه‌ای از مردم این کشور دعوت کرده‌اند تا در تظاهرات اعتراضی ضد ترامپ، مشارکت کنند.

تشکل مدنی «ائتلاف توقف ترامپ» که یکی دیگر از نهادهای اصلی مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن به شمار می‌رود، مدعی حضور میلیونی مخالفان ترامپ در این حرکت اعتراضی شده است.

سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، افزایش تعرفه فلزات، تصمیم اخیر کاخ سفید مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز بازنشر توییت های ضد اسلامی گروه افراطی «اول بریتانیا» ازجمله دلایلی است که مردم انگلیس تمایلی به سفر وی به کشورشان ندارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان