//
کدخبر: ۱۰۰۹۹۹ //
وال استریت ژورنال:

«سرنوشت برجام» معیار قضاوت درباره حصول توافق نهایی با کره شمالی است

روزنامه آمریکایی با اشاره به سرنوشت برجام و رفتارهای دونالد ترامپ نوشت، هنوز توافقی بابت چگونگی تایید وعده‌های رهبر کره شمالی یا زمان لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کره شمالی صورت نگرفته است.

«سرنوشت برجام» معیار قضاوت درباره حصول توافق نهایی با کره شمالی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز سه‌شنبه در تحلیلی پیرامون نشست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که رسانه‌های جهان آن را «دیداری تاریخی» نامیدند، نتیجه هرگونه  توافق  نهایی با پیونگ یانگ را با توجه به اقدام ترامپ در خروج از برجام، نامشخص پیش‌بینی کرد.

این روزنامه با اشاره به وجود تردید‌ها درباره موفقیت آمیز بودن توافق نهایی بین ترامپ و کیم نوشت: «چشم انداز تبدیل توافق مبهم سه شنبه به تغییری پایدار، به عواملی بستگی دارد. اولین مورد این است که کیم تنها یک رهبر جوان نیست بلکه او فردی کاملا متفاوت بوده که آماده است تا هدف راهبردی خود را از تلاش برای دستیابی به سلاح قدرتمندتر، به تلاش برای یک اقتصاد قدرتمندتر تبدیل کند.»

این روزنامه سپس نوشت که هنوز توافقی در خصوص چگونگی تایید وعده‌های رهبر کره شمالی برای خلع سلاح اتمی، غیرقابل برگشت بودن توافق و یا زمان لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کره شمالی صورت نگرفته  و این  موارد در واقع عناصر مهم توافق واقعی هستند.

وال استریت ژورنال در خاتمه نوشت: «آقای ترامپ به خوبی می‌داند که معیار قضاوت درباره توافق نهایی با کره شمالی، سرنوشت توافق هسته‌ای ایران با "باراک اوباما" رئیس جمهور سابق است  زیرا  ترامپ با وجود جزئیات دقیق تضمین شده‌ در این توافق به آن بی‌اعتنایی کرد و از برجام خارج شد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۰۹۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان