//
کدخبر: ۱۰۰۹۰۱ //

تحریم‌های جدید آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین تحرم‌هایش علیه روسیه، سه شخصیت روس و پنج شرکت را تحریم و اعلام کرد که این اشخاص و شرکت‌ها با ارتش و سرویس اطلاعاتی مسکو در حملات سایبری به آمریکا و متحدانش همکاری می‌کنند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا متعهد به مقابله با عوامل مخرب در فدراسیون روسیه، ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی برای افزایش اقدامات خصومت‌آمیز سایبری فعالیت می‌کنند.

منوچن اعلام کرد: این شرکت‌های طراحی شده به طور مستقیم برای ارتقای ظرفیت‌های سایبری و زیر زمینی کمک می‌کنند، بنابراین این شرکتها با این اقدامات ایمنی و امنیت آمریکا و متحدانش را مورد تهدید قرار می دهند.

هنوز مسکو درباره این اقدام آمریکا واکنش نشان نداده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: از فعالیت‌های سایبری بی‌ثبات کننده روسیه می‌توان به حملات نات پتیا NotPetya  در سال گذشته میلادی اشاره کرد که در سراسر اروپا، آسیا و آمریکا به سرعت گسترش یافت.

کاخ سفید در ماه فوریه روسیه مقصر این حملات سایبری دانست و اعلام کرد: "این حملات میلیاردها دلار ضرر به همراه داشته و بخشی از تلاش‌های کرملین برای بی‌ثباتی در اوکراین است."

شرکتهای تحریم شده روسیه digital Security, ERPScan, Embedi, Kvant Scientific Research Institute و Divetechnoservices  هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۰۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان