//
کدخبر: ۳۲۶۲۹۹ //

شاخص بورس در روزهای آینده صعودی است؟

شاخص کل بورس امروز حدودا ۹ هزار واحد رشد را ثبت کرد و در محدوده یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم امروز با تقریبا سه هزار واحد مثبت در محدوده ۴۲۵ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار روزهای آینده به چه صورت است؟

شاخص بورس در روزهای آینده صعودی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی بازار سهام گفت: بازار در حالی دومین هفته مهر ماه را سپری کرد که امیدها با خبرهای مهم برای پالایشی‌ها زنده‌تر شده است. از یک سو بخشنامه محاسبه قیمت‌ها که تفاوت اساسی با گذشته دارد بر اساس قیمت صادراتی محاسبه می‌شود و از سوی دیگر افزایش جهانی قیمت نقت محرک خوبی برای تقویت حرکت صعودی این گروه شده است. گزارش این شرکت‌ها نیز ظرف چند روز آینده به بازار مخابره خواهد شد و انتظار گزارش‌های مثبت از این صنعت می‌رود.

رئیسی در بخش دیگری اضافه کرد: در این هفته نامه‌ای از طرف رئیس سازمان بورس به وزیر اقتصاد برای آزادسازی قیمت خودرو و عرضه آن در بورس کالا داشتیم که در صورت اجرایی شدن این موضوع، مزیت آن رقابتی شدن قیمت و خروج خودروسازها از زیان خواهد بود. بنابراین به جای آنکه سودهای چند میلیونی به حیب دلالان برود مالکان واقعی شرکت که همان سهامداران هستند از این سود منتفع خواهند شد.

وی ادامه داد: نرخ دلار با تثبیت در قیمت‌های ۲۸ هزار تومان ریسک ریزش را به دلیل کاهش نرخ ارز هم منتفی کرده و از آن طرف گروه ریالی تورمی هم با رشد نقدینگی و تورمی که روزانه با آن مواجهیم در ریل صعود قرار گرفتند.

رئیسی افزود: آنچه مشخص است حجم پایین معاملات و نگرانی از ریسکی است که با آن روبرو هستیم. اما گزارش شرکت‌ها و چرخش نقدینگی حاضر در گروه‌های مختلف می‌تواند علاوه بر شاخص مثبت در هفته پیش رو و گروه پالایشی که به نوعی لیدر بازار شده، در سهم‌های سایر گروه‌ها از جمله گروه‌های خودرو و بانک نیز خود را نشان دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان