//
کدخبر: ۴۴۷۹۶۲ //

صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالا از مرز مهران

سرپرست گمرک استان ایلام از صادرات ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۸۷ تن انواع کالا در از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه از مرز بین‌المللی مهران خبر داد.

صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالا از مرز مهران

به‌گزارش‌فرتاک نیوز،میرآقا عبدی اظهار داشت: ارزش دلاری این مقدار صادرات از مرز بین‌المللی مهران یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۴۳ دلار است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست گمرک استان ایلام یادآور شد: عمده کالا‌های صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، کاشی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

عبدی بیان کرد: گمرک بین‌المللی مهران از نظر صادرات برای سومین سال متوالی در رتبه نخست بین ۱۲ گمرک مرزی با کشور عراق قرار دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته مجموع صادرات از گمرک استان ایلام بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد که این مقدار صادرات یک رکورد جدید در تمامی سالیان فعالیت گمرک است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۹۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان