//
کدخبر: ۳۷۸۸۹۹ //
بر اساس نظام رتبه‌بندی «گرین‌ متریک»:

دانشگاه ایلام در میان دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت

رئیس دانشگاه ایلام گفت: بر پایه ویرایش 2022 میلادی رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» درباره توسعه پایدار، دانشگاه ایلام در لیست دانشگاه‌های سبز جهان جای گرفت

دانشگاه ایلام در میان دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت

به گزارش فرتاک نیور :دکتر علی‌محمدی با بیان این خبر اظهار داشت: در ویرایش 2022 نظام رتبه‌بندی «گرین‌متریک» 1050 دانشگاه و مؤسسه از سراسر جهان ارزیابی شده‌اند، که  45 دانشگاه و مؤسسه ایرانی در لیست سبزترین‌های جهان جای گرفته‌اند، که از میان آن‌ها، دانشگاه ایلام در رتبه 33 ملی قرار گرفته است. 

 رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: نظام رتبه‌­بندی گرین­‌متریک از سال 2010 با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف توسط دانشگاه دولتی اندونزی راه­‌اندازی شده است. 

 دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه این نظام رتبه­‌بندی دانشگاه‌­های جهان را بر اساس شش شاخص عمده ارزیابی می­‌کند، یادآور شد: این شاخص‌­ها عبارتند از: محیط و زیرساخت (وزن 15%)؛ انرژی و تغییرات اقلیمی (وزن 21%)؛ مدیریت پسماند (وزن 18%)؛ آب (وزن 10%)؛ حمل و نقل ( وزن 18%) و آموزش (وزن 18% ). 

 رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: در طول یک سال گذشته مجموعه مدیریت سبز دانشگاه ایلام فعالیت‌های ارزشمندی را برای زیباسازی محوطه دانشگاه، استفاده بهینه از انرژی و مدیریت استفاده از آب­ انجام داده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۸۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان