//
کدخبر: ۳۷۱۷۱۷ //

مسولین بیمارستان امام علی (ع) سرابله پاسخگونبود پزشک سونوگرافی زن در این بیمارستان باشند ؟

نبود پزشک سونوگرافی زن در بیمارستان امام علی (ع) سرابله موجب انتقادات بی شمار مردم شهرستان چرداول شده است

 مسولین  بیمارستان  امام علی (ع) سرابله  پاسخگونبود پزشک سونوگرافی زن در این بیمارستان باشند ؟
به گزارش فرتاک نیوز در حال حاضر بیمارستان امام علی (ع) سرابله فاقد پزشک سونوگرافی زن  است و  در این مرکز متخصص مرد فعالیت می کند و این موضوع انتقاد بسیاری از اهالی شهرستان چرداول را در پی داشته است.

از زمان های قدیم، زنان برای مراجعه به پزشک مشکلات بسیاری داشتند و با آنکه از همان سنین کودکی در گوششان خوانده می شد پزشک محرم بیمار است باز هم ترجیحشان نرفتن به نزد پزشک مرد بود.
 
در این میان، یکی از مشکلاتی که موجب رنجش بیشتر مردم این شهرستان می شود، نبود پزشک سونوگرافی  زن است که موجب شده تا بانوان برای درمان به پزشکان مرد مراجعه کنند. این مشکل وقتی حادتر می شود که موضوع درمان کاملاً مربوط به زنان باشد.
 
استفاده از نیروی مرد برای سونوگرافی بیماران زن و کمبود نیروی متخصص زن درچرداول از مشکلات جدی و مهم مردم این شهرستان است.
 
این شرایط در حالی رقم می خورد که فرهنگ مردم شهرستان چرداول وشهرستانهای همجوار مراجعه به سونوگرافیست مرد را با مشکل مواجه کرده است و چنین موضوعی را نمی پذیرد.
 
 یکی از شهروندان چرداولی به فرتاک  گفت: دخترم بیمار است و هر بار که پزشک برای او سونوگرافی تجویز می کند به علت نبود متخصص خانم باید به مرکز استان بروم و  این مسأله هم هزینه بالایی به همراه دارد و هم اینکه به علت زمان بر بودن و طول مسیر، برای سلامتی دخترم خطرناک است.
 
یک زن دیگر از شهروندان که از نبود  متخصص  سونوگرافی  زن در این شهرستان به شدت انتقاد دارد در این رابطه  گفت: نبود  پزشکی سونوگرافی در این بیمارستان موجب شده است که من با این وضعیت جسمی ام مجبور باشم به صورت مکرر به مرکز استان مسافرت داشته باشم.اگر درمسیر سرابله ایلام  اتفاقی برای من وفرزندم پیش آمد چه کسی جوابگوست؟

یکی دیگر از شهروندان گفت  : درست است که در دین مبین اسلام پزشک محرم است اما به هر حال وجود تمام وقت متخصص سونوگراف خانم در این شهرستان ضروری است، چرا که بسیاری از خانم ها دچار مشکلاتی می شوند که نیاز به سونوگرافی دارند و انجام این کار درمانی از سوی متخصص مرد برای آنها دشوار است.
 
وی گفت: اکثر پزشکان برای تشخیص بیماری، انواع آزمایش ها و عکسبرداری یا سونوگرافی را تجویز می کنند، لذا مراکز درمانی باید مجهز به نیروی انسانی متخصص باشند. چرا که نمی توان برای برخی از این روش ها سراغ متخصص مرد رفت و به ناچار باید به متخصص خانم مراجعه کنیم و مسافتی طولانی را طی کنیم .
 
از مسولین محترم انتظار هست پیگر حل این مشکل شهروندان چرداولی باشند ودرجهت حضور پزشک زن درمرکزسونوگرافی بیمارستان امام علی (ع) اقدام نمایند

گزارش : ایرج فریادیان

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان