//
کدخبر: ۳۶۶۲۶۵ //
استاندار ایلام:

‍ ضامن توسعه همه جانبه استان توسعه فرهنگی است

استاندارایلام گفت: ضامن توسعه همه جانبه استان توسعه فرهنگی است و باید در این راستا همه تلاش و اهتمام جدی داشته باشیم.

‍  ضامن توسعه همه جانبه استان توسعه فرهنگی است

به گزارش فرتاک نیوز دکتر حسن بهرام نیا روز یکشنبه ۱۳ شهریور در نشست انجمن کتابخانه های استان با عنوان این مطلب که تمدن زاییده فرهنگ است و زیربنای تحول هر استان فرهنگ آن استان است، اظهار داشت: ضامن توسعه همه جانبه استان توسعه فرهنگی است و باید در این راستا همه تلاش و اهتمام جدی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همه اعضای حقوقی کتابخانه های استان با استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه انجمن حقیقی کتابخانه ها نیز  یک ظرفیت عظیم و بالقوه در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ کتابخوانی است، اظهار داشت: باید از این ظرفیت و توان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در زمینه کارهای فرهنگی به ویژه امور کتابخانه ها  باید توجه به سخت افزارها ( ایجاد اماکن مناسب و زیرساخت ها) و نرم افزار ( تشویق ناشران و نویسندگان )  در دستور کار قرار گیرد.

دکتر بهرام نیا هر نوع هزینه برای امورات فرهنگی را نوعی سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: همه مدیران دستگاه های اجرایی بایست در این راستا اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها گفت: طبق قانون این نیم درصد سهم کتابخانه ها است و بایست به این نهاد فرهنگی اختصاص یابد.

 

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۲۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان