//
کدخبر: ۳۶۳۰۵۷ //
وزیرکشور:

تلاش می کنیم یک اربعین نمونه و در تراز ملی برگزار شود

وزیر کشورگفت:خادمی زائران اربعین حسینی یکی از بزرگترین افتخارات مردم استان ایلام است وتلاش می کنیم یک اربعین نمونه ودرتراز ملی برگزارشود.

تلاش می کنیم یک اربعین نمونه و در تراز ملی برگزار شود

به گزارش فرتاک نیوز ایلام، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور که عصر امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ به استان ایلام سفر کرده بود پس از بازدید از پایانه مرزی مهران در نشست ویژه ستاد اربعین استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، معاونین امنیتی و انتظامی و عمرانی وزارت کشور، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی استان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی حضور یافت ضمن تقدیر از مجموعه زحمات تلاش های متولیان امر در ستاد اربعین استان گفت: خادمی زائران اربعین حسینی علیه‌السلام یکی از بزرگترین افتخارات مردم استان ایلام است.

وی در ادامه اولین مسئله مهم در رابطه با اربعین، ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای دانست و گفت: در این راستا بایست بطور همزمان هم ایمن بودن و هم سهولت در تردد زوار مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر کشور در ادامه با عنوان این مطلب که برآوردهای امسال نشان می دهد که تعداد میزان حضور زائران برای شرکت در حماسه اربعین چشمگیر است، اضافه کرد: بنابراین، ممکن است ناوگان حمل و نقل عمومی پاسخگوی خیل عظیم زوار نباشد و برای همین احتمال سفر به ایلام و مهران با وسایل شخصی بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه هر مشکلی در حوزه راه ها باید سریعا پیش بینی و برطرف شود، گفت: با توجه به حجم گسترده خودروها باید تمهیدات لازم در جهت پیش بینی هر گونه شرایط احتمالی اندیشیده شود و بر همین مبنا چهار خطه کردن محور ایلام - مهران ارزشمند است.

وی افزود: باید تلاش شود تونل های محور ایلام مهران آسفالت شود اگر چه ضروری است تا مسیرهای اضطراری و جایگزین نیز پیش بینی شود.

دکتر وحیدی در ادامه گفت: در حوزه پایانه نیز باید با کمک سایر وزارتخانه‌های مرتبط، موضوعات مربوط به راه و سایبان حل شود و پروژه ها به سرانجام برسند.

وی در ادامه یکی دیگر از موضوعات مهم را انتقال نظام‌مند زوار عنوان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مانع از تجمعات احتمالی شد تا زائران با آرامش  و خیال آسوده تردد کنند.

وزیر کشور با تقدیر از ایجاد ظرفیت لازم برای اسکان موقت ۵۰ هزار زائر گفت: توسعه اردوگاه های اسکان موقت مهم است و باید علاوه بر این میزان، فضای بیشتری با استفاده از ظرفیت سپاه و ارتش ایجاد شود.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین آب و برق لازم در پایانه مرزی مهران گفت: بایستی تمهیدات لازم برای تامین نیازهای مواکب نیز اندیشیده شود و از طریق جهاد کشاورزی اقلام مورد نیاز با قیمت های مناسب به مواکب فراهم گردد تا با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: همچنین استفاده از تونل های یخ برای جلوگیری از گرما زدگی ضروری است که باید پیش بینی شود.

دکتر وحیدی همچنین با اشاره مطلب استاندار ایلام مبنی بر تأمین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه زرباطیه عراق گفت: ضروری است تا از ظرفیت ناوگان شهرداری تهران، گمرک و سپاه استفاده شود.

وزیر کشور در پایان با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در اربعین از کمیته فرهنگی اربعین و سپاه خواست تا بصورت مشترک زمینه و مقدمات لازم را در این خصوص بعمل آورند

وی افزود: اربعین امسال باید یک اربعین در تراز ملی باشد و با بهترین وضعیت شاهد برگزاری یک اربعین نمونه باشیم.

 

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۰۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان