//
کدخبر: ۳۶۰۸۸۳ //

دستگاه قضا پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است

رئیس کل دادگستری استان ایلام به اصل 156 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت بوده و این عدالت همه جانبه در همه امور و شئون جامعه جاری و ساری است

دستگاه قضا پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است

به گزارش فرتاک نیوز؛ عمران علی محمدی در بازدید از شهرستان سیروان و در دیدار با فرماندار این شهرستان با بیان اینکه عملکرد دولت در این منطقه رضایت بخش است، افزود: مجموعه دولت در این مدت کوتاه اقدامات ارزشمندی در زمینه های مختلف در این شهرستان انجام داده که قابل تقدیر و قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا ملجا و پناهگاه آحاد مختلف مردم است، اظهار داشت: دستگاه قضایی علاوه بر رسیدگی به تظلمات، شکایات و درخواست های مردمی وظیفه دارد پیشگیری از جرم ، نظارت بر اجرای قوانین، حل اختلاف مردم را از طریق شوراهای حل اختلاف و هیأت های صلح استان پیگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دستگاه قضا به عنوان یک دستگاه تخصصی و حاکمیتی بعد از 42 سال باید یک دستگاه عالم پرور باشد، تصریح کرد: دستگاه قضایی وقتی رای صادر می کند تولید علمی و حقوقی که به وجود می آید می بایست بر اساس فقه غنی اسلام و قوانین مدون و متکامل نظام جمهوری اسلامی ایران باید یک رای فاخر باشد و قابل ارائه برای همه جامعه و کشورهای اسلامی باشد.

علی محمدی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی علاوه بر این که به وظیفه ذاتی خود عمل می کند حالت برون زایی هم برایش ایجاد شده یعنی این مجموعه به تمام امور ورود پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: در استان پرونده های کثیرالشاکی و پیچیده ای که داریم در بحث تقویت اتقان آرا یک شورای رهنمون قضایی برای اولین بار در کل کشور در استان ایلام ایجاد شده تا از این طریق رضایتمندی عمومی مردم فراهم شود.

علی محمدی به شورای رهنمون قضایی اشاره کرد و افزود: این شورا در خارج از وقت اداری به موضوعات پیچیده حقوقی با حضور قضات باتجربه دستگاه قضایی استان رسیدگی می شود.

وی از پایش مجرمان حرفه ای شناسنامه دار در استان خبر داد و اظهار داشت: مجرمانی که نفع اقتصادیشان در ارتکاب جرم است اعم از مواد مخدر، جرائم خشن، جرائم سازمان یافته که ما برای تعیین تکلیف این ها جلسات متعددی داشتیم و خواهیم داشت و همه امور آن ها مورد پایش قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه وجود قاضی تعزیرات در شهرستان ها ضروری است، گفت: در چند روز  گذشته با تعزیرات کشور در این خصوص صحبت های لازم صورت گرفته که انتظار می رود این مشکل که خواسته عمومی برخی شهرستان ها است، برطرف شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۸۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان